Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Грьонхолм се завръща

24.02.2009 12:02
Туит

Двукратният световен шампион ще стартира на рали „Португалия“ през април със Subaru Impreza WRC.

41-годишният Грьонхолм ще кара последната спецификация на Impreza WRC, подготвена от Prodrive, благодарение подкрепата на рали „Португалия“ и основния спонсор на надпреварата – телекомуникационната компания Vodafone. Негов навигатор отново ще бъде Тимо Раутиайнен, с когото са партньори от далечната 1995 година.

Участието на финландеца в Португалия ще бъде първото му официално състезание във WRC след рали „Великобритания 2007“, когато сложи край на кариерата си като професионален рали пилот.

„Взех решението преди няколко дни“, коментира Грьонхолм за официалния сайт на световния шампионат. „Радвам се, че се връщам. Интересът към мен ще е огромен. Може да звучи глупаво, но съм щастлив, че ще имам възможност да карам отново и да се забавлявам“.

Маркус, който има 30 победи във WRC кариерата си и е вторият най-успешен пилот по този показател, участва в предните две издания на рали „Португалия“ с Ford Focus RS WRC – през 2007 г. като заводски пилот на Ford, а през 2008 г. като „нула“.

„Целта ми не е да печеля. Искам първо да видя на какво ниво съм спрямо останалите момчета. Важното е да съм уверен и да се забавлявам, защото познавам добре, а и харесвам много тези отсечки. Първо трябва да тестваме автомобила, да направим нужните промени, да започна да го усещам и едва тогава ще мога да давам прогнози. Миналия уикенд в Норвегия карах малко, но същинският тест е планиран за март. На този етап обаче нямам идея къде сме спрямо останалите екипажи. Надявам се да дадем някои добри времена, това е целта ни“, допълва шампионът за 2000 и 2002 година.

Управителният директор на Prodrive Ричард Тайлър призна, че бившият препаратор на Subaru води преговори с Грьонхолм от няколко месеца. „Не е тайна, че разговаряхме с Маркус още в края на миналата година. Той имаше желание да се пробва отново, ето защо продължихме преговорите и постигнахме споразумение за рали „Португалия“. Засега идеята е за един старт, но ако му хареса, може да продължим.“

Автомобилът на Грьонхолм ще бъде еволюция на модела от 2008 година, с който Петер Солберг и Крис Аткинсън се състезаваха на рали „Великобритания“, и ще бъде оборудван с новите амортисьори Ohlins. „Трябва да се съобразяваме с факта, че нямаме право на хомологация за автомобил версия 2009, но ще дадем най-доброто да извлечем максимума от последната спецификация“, допълва Тайлър.

Коментари
comments powered by Disqus