Вдъхновяващата спортна студия GT Concept прави световна премиера в Женева
Opel ще покаже своята самоувереност, своята страст към автомобила и своята визия за спортния автомобил на бъдещето на 86-тото Международно Автомобилно изложение (от 3 до 13 март, 2016 година) със световна премиера на GT Concept – директен потомък на Experimental GT, първият в света концептуален автомобил представен от европейски автомобилен производител през 1965 година. Освен това базираният в Рюселсхайм автомобилен производител ще представи и новата Mokka пред публика. Малкият SUV модел ще продължи успеха на своя предшественик с още по-завладяващ вътрешен и външен дизайн, комуникационна свързаност от най-високо ниво и множество инфоразвлекателни предложения. Новата Astra ще заеме централно място на щанда на Opel в Зала 2 на Palexpo (номер на щанда 2231). Звездата на Opel от компактния клас не само ще демонстрира удобството си за всекидневно ползване, но и спортните си възможности с отбелязващата своя международен дебют Astra TCR. Изпълнителният директор на Opel Group д-р Карл-Томас Нойман ще представи всички тези новости по време на прес конференцията на Opel, която ще се състои на 1 март от 11:00 централно европейско време.
“Звездите, които представяме в Женева, показват какво е Opel в наши дни. GT Concept демонстрира колко сме иновативни и как се движим напред с ясна визия за бъдещето. Новата Astra и новата Mokka X показват, че ние слушаме внимателно нашите клиенти и ги поставяме в центъра на всичко, което правим, конструирайки и произвеждайки автомобили, които са желани и достъпни. А Astra TCR демонстрира факта, че ние дълбоко ценим своето наследство в моторните спортове и емоцията на неговото съдържание.
2016-та е важна година в 154 годишната история на Opel по пътя към най-големия поврат в автомобилната история, а данните за продажбите бележат ръст.
GT Concept показва посветеността на едно вълнуващо бъдеще
Като визия за достъпния автомобил на бъдещето GT Concept ще е един от акцентите на марката на Автомобилното изложение в Женева. GT Concept разполага с всичко, което е нужно, за да развълнува автомобилните ентусиасти от всички възрастови групи по света. Чистокръвният атлет с разположен зад предния мост двигател и задно предаване е директен потомък на Opel GT от шейсетте и седемдесетте години и на Monza Concept, представен на Автомобилното изложение във Франкфурт през 2013 година. Той пренася философията на скулптурния дизайн на Opel на следващо ниво. Спортният автомобил е авангарден, но и изчистен с повърхности, от които е елиминирано всичко, което би нарушило чистотата на формите. GT Concept няма дръжки на вратите, външни огледала и каквито и да било излишни декоративни елементи. Това е динамична машина за шофиране – нещо, което се символизира от типичните пропорции на спортен автомобил с дълъг капак и изключително къси надвеси. Към това се добавя дръзката червена очертаваща линия, която графично хоризонтално разделя каросерията на автомобила. Отсъствието на капак на багажника, интригуващият и иновативен дизайн на вратите, централно разположената двойка изпускателни тръби, видът на волана и разбира се името са директна отправка към оригиналния GT. Все пак GT Concept не просто имитира своя предшественик, той преражда иновативния, дързък и вълнуващ дух на оригиналния GT без носталгия или намеци за ретро дизайн.
Създаден като популярен спортен автомобил, а не някакъв недостижим спортен модел, Opel GT Concept се задвижва от мощен 1.0-литров, трицилиндров двигател с принудително турбо пълнене, разположен зад предния мост. Изключително ефективният бензинов агрегат с директно впръскване, разработен на базата на мотора известен от ADAM, Corsa и новата Astra има мощност 107 кВт/145 к.с. и максимален въртящ момент 205 Нм в тази своя спортна версия (данните за разхода на гориво на Opel GT Concept все още не са налични). Мощността се предава към задния мост с помощта на самоблокиращ механичен диференциал и секвенциална шестстепенна трансмисия, която се управлява чрез лостчета на волана. Двуместният автомобил с общо тегло под 1 000 килограма ускорява от нула до 100 км/ч за по-малко от осем секунди и постига максимална скорост 215 км/ч.
Приключенски и дързък дух и изключителна комуникационна свързаност – това е новата Mokka X
В допълнение към GT Concept, Opel ще представи още една световна премиера в Женева и това е новата Mokka X. Моделът Mokka се радва на изключителен успех от представянето си преди три години и вече бележи над 500 000 броя поръчки. За да осигури на Mokka X възможност да продължи успешната история на модела, Opel изцяло е преработил малкия SUV и е променил името, добавяйки знака X, изразяващ приключенския му характер. Всички бъдещи SUV и CUV модели ще носят този знак.
Новият външен дизайн на Mokka X изразява дързък характер. Предната му част е подчертана от новата стилистика на Opel, включваща оформена като крило хоризонтална решетка и доминираща, изострена като двойно крило линия на дневните LED светлини. Предната част получава и по-прецизни и елегантно скулптурирани повърхности с по-малко пластични вложени елементи. Това осигурява на Mokka X по-широка, мускулеста и солидна стойка. Тази линия продължава и към задната част с двойната криловидна форма на задните LED светлини. Страничната част запазва скулптурираните и елегантни черти и спортни ръбове с мускулестите и атлетични долни линии на каросерията, добиващи допълнителна енергия благодарение на типичното „острие“ на Opel, което се извива нагоре в задната част.
Интериорът на Mokka X е изцяло променен и предлага напълно ново арматурно табло. Новият инструментален панел е организиран на базата на по-хоризонтално разположени елементи. Той изглежда едновременно по-лек и изчистен, но също така и с по-изострени линии и повече прецизност в изпълнението. Централната част е напълно променена и включва 7 и 8-инчовите сензорни екрани на новото поколение инфоразвлекателни системи. Като цяло интериорът впечатлява с рафинирана елегантност и по-чист дизайн с по-малко бутони – много от функциите сега са достъпни чрез капацитивните сензорни екрани.
Със сигурност Mokka X ще бъде един от най-добре свързаните в комуникационно отношение автомобили в своя клас. Две версии на новото поколение инфоразвлекателни системи IntelliLink ще пренесат света на смартфоните в Mokka X с възможност за „прожектиране на екрана“ както чрез Apple CarPlay, така и чрез Android Auto. В допълнение към това системата Opel OnStar, която вече направи своя дебют в 13 европейски държави и се очаква да бъде активирана в още 16 през 2016 година, ще се предлага в Mokka X още при представянето на модела. Асистентът за свързаност и услуги играе ролята и на ангел-хранител във всеки автомобил. В допълнение той превръща Mokka X в мощен 4G LTE Wi-Fi Hotspot (услугата в момента се предлага в Германия, в Обединеното Кралство, Холандия и Испания, а в други държави ще се предлага по-късно през годината)
Под предния капак двигателят от ново поколение 1.4 Direct Injection Turbo с мощност 112 кВт/152 к.с. ще се предлага в комбинация с шестстепенна автоматична трансмисия, Start/Stop система и адаптивно двойно предаване (съгласно предварителните данни CO2 емисиите и разходът на гориво ще са съответно 154 г/км и 6.6 л/100 км).
Освен това във всички насоки инженерите са следвали отново стратегията на Opel да правят иновативните технологии достъпни до широка група от купувачи. Такива са например адаптивните предни LED светлини. Новата система AFL LED адаптира светлинните снопове съобразно пътната ситуация, осигурявайки най-добрата осветеност без заслепяване на останалите водачи. Като цяло новата система включва девет различни функции/типа светлинни снопове.
Лек, ефективен, практичен и вълнуващ: Новият Opel Astra
Лек, по-икономичен и по-динамичен, предлагащ същевременно и по-високо ниво на комфорт – клиентите вече показаха своята убеденост в качествата на новата Astra и новата Astra Sports Tourer със заявки надхвърлящи 100 000 броя. Тя отразява ефективността във всеки възможен аспект. Вариантът с пет врати е с до 200 килограма по-лек, а Sports Tourer има с до 190 килограма по-ниско тегло от досегашния модел. Намаляването на теглото води до значително подобрена динамика и по-нисък разход на гориво.
Задвижващите агрегати на Astra играят важна роля за по-добрите характеристики на модела: всяка нова Astra се предлага с гама от напълно нови мотори. Бензиновите и дизеловите машини с работен обем до 1.6 литра комбинират най-високо ниво на ефективност с изключителна гъвкавост. В Женева дебют ще направи и нов върхови дизелов двигател с двустепенно каскадно пълнене. 1.6 BiTurbo CDTI има максимална мощност 118 кВт/160 к.с. и разполага с въртящ момент 350 Нм. В комбинация с шестстепенна механична трансмисия, Start/Stop система и гуми с ниско съпротивление на търкаляне този агрегат задвижващ Sports Tourer изразходва едва 4.1 литра дизелово гориво на 100 километра (109 грама CO2 на километър, 108 грама за модела с пет врати).
Както хечбек модела, така и Sport Tourer осигуряват увеличен простор независимо от намалените (при модела с пет врати) или запазените външни размери (Sports Tourer), при което пътниците на задните седалки се наслаждават на съответно 35 милиметра и 28 милиметра повече място за краката . В допълнение Astra Sports Tourer осигурява и по-голям багажен обем отпреди – сега до 1 630 литра, което е с 80 литра повече, отколкото при предшественика. Сега той е и с по-лесен достъп благодарение на новата електрически задвижвана задна врата, която може да бъде отваряна и затваряна с просто движение на крака под бронята.
В допълнение освен вариантите с пет врати и Sports Tourer, Opel ще представи на публиката и новата Astra TCR. Състезателният автомобил от туристическите серии се задвижва от 2.0-литров двигател с принудително турбо пълнене, който сега разполага с мощност 330 к.с. и максимален въртящ момент 420 Нм. Мощността се предава към предните колела с помощта на двудисков металокерамичен съединител и секвенциална, шестстепенна състезателна трансмисия с лостове на волана. Автоматичната система с двойно амбриране гарантира сигурно превключване при преминаване на по-ниска предавка. 378 милиметровите спирачни дискове с 6-буталните спирачни апарати на предните колела и 265 милиметровите спирачни дискове с двубутални спирачни апарати на задните осигуряват изключителна спирачна сила. При желание водачът може да модулира спирачния баланс.