Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гумите ще са решаващ фактор в Турция

14.04.2010 15:43
Туит

Вторият ден (събота) на рали „Турция“ ще бъде решаващ за изхода на надпреварата, тъй като пилотите ще карат повече от 30 километра на асфалт с гуми за макадам.

Миналата година Фил Милс, навигаторът на Петер Солберг, коментира на рали „Кипър“, където също имаше смесени етапи, че автомобилът се държи като „пияно прасе“ с гуми за макадам на асфалт. Ситуацията в Турция едва ли ще е по-различна.

Отсечката „Гьочбейли“ е дълга 18,17 километра, от които 13 са на асфалт. Сутрешните преминавания включват още три етапа изцяло на макадам, чиято обща дължина е 54,74. Едва след тях екипажите ще имат възможност да се приберат в сервизния парк за пълна смяна на гумите. Аналогична ще бъде ситуацията и следобед, което предполага, че вторият ден ще има най-голямо значение за крайното класиране в надпреварата не само заради впечатляващата дължина (145,82 км), но и заради разнообразните стратегии по отношение избора на гуми.

Правилникът във WRC позволява на пилотите да използват един комплект за сутрешните и един комплект за следобедните преминавания. Под комплект се разбира четирите гуми на автомобила и една или две резервни. По всяка вероятност всички екипажи ще стартират с две резервни, за да имат възможност да сменят напълно гумите на предния или на задния мост, като точната стратегия ще има огромен ефект върху резултатите.

„Пилотите не могат да си позволят да разрушат своите гуми още в началото на деня, така че ще ги предупредим за това“, коментира Джордж Блек, отговорен за гумите в екипа на Ford, пред официалния сайт на WRC. „Трябва да спират по-рано, да внимават много да не блокират своите колела, за да не се получи „петно“ върху гумата и протекторът да се износи много бързо. В дългите завои трябва максимално да изправят състезателната линия и да не разчитат много на гумите.“

Една от най-силните страни на Себастиен Льоб е именно мениджмънта на гумите, което го прави фаворит и за старта в „Турция“. „Ще караме с гуми за макадам навсякъде, но комбинацията от макадамови и асфалтови отсечки не ни затрудни особено в Кипър миналата година“, коментира световният шампион. „Просто трябва да намираме максимално бързо точния ритъм при смяната на настилките.“

С рали „Турция“ стартира и програмата на Тодор Славов в J-WRC. Пилотът на Булбет Рали Тим замина за Истанбул в понеделник и вчера започна тренировките за надпреварата.

Коментари
comments powered by Disqus