Немският бутиков производител Gumpert представи втория модел в своята гама след Apollo. Tornante е двуместен „фаст турър“ с централно разположен V8 и е проектиран съвместно с Carrozzeria Touring Superleggera.
Шасито на Tornante е дериват на това на Apollo, но изискванията за по-голямо вътрешно пространство и по-лесен достъп са наложили серия от промени. Въпреки тях обаче карбоновият монокок е запазил отличната си устойчивост на усукване, която е малко под 40 000 Нм за градус. Същевременно багажното отделение вече може да се похвали с 200 литра, а салонът – с 25% повече пространство за пътниците.
За да подобрят комфорта, инженерите на Gumpert и Touring Superleggera са повдиганли пода с 20 мм, предпочели са напълно регулируеми седалки, оптимизирали са излоацията на купето, добавили са двуслойни стъкла, усъвършенствали са системата за вентилация и са оборудвали Tornante стандартно с планки за смяна на предавките директно от волана.
Първоначално новият „фаст турър“, както го наричат от Gumpert, ще се предлага само с познатия 4,2 литров V8 битурбо мотор, който в тази версия генерира 700 к.с. Блокът е заимстван от Audi, но всичко останало по тежащият 196 кг агрегат е дело на Tornante. За съжаление това е единствената конкретна информация за него на този етап, като в близко бъдеще очакваме динамичните характеристики на Tornante, както и данни за алтернативния силов тракт, чиято поява е предвидена за 2012 г.
Шестстепенната автоматична скоростна кутия позволява смяната на предавките да се осъществява за рекордните 40 милисекунди, което е поредното доказателство, че дългият 4475 мм Tornante по никакъв начин няма да изневери на марката Gumpert, въпреки че ще разполага със значително повече удобства спрямо Apollo.
На автосалона в Женева ще бъде изложен единствено пълноразмерен макет на Tornante. На този етап не е ясно кога ще стартира серийното производство и кога ще са готови първите бройки, но това би трябвало да се случи преди края на настоящата година.
Анонимен
На всички (които не знаеха) след тази статия стана ясно, че стойностите на усукване се измерват в нютон метри. Иво не помагаш на колегата, а само се правиш на умник. Така, да се върнем на въпроса ти... В действителност чистото усукване се среща рядко. Обикновено то е придружено с огъване. Затова той трябва да удовлетворява две условия: едно якостно и едно деформационно. Преди всичко максималното тангенциално напрежение, което се поражда в него, не трябва да надвишава допустимото възможно, а максималното относително усукване не трябва да бъде по-голямо от допустимото такова. Ако си спомняте часовете по физика допустимото напрежение tдоп обикновено се приема 0,5 до 0,6 от основното допустимо напрежение на опън за дадения материал. На практика tдоп се колебае в твърде широки граници, на пример за твърдата стомана тя е : (300 ¸ 1200).105 Нм2. Изборът му зависи от характера на натоварването (статично, динамично или знакопроменливо). По-точни данни се дават в специалната техническа литература. Надявам се отговора ми да ви удовлетвори.
Иво
Да, усукването се измерва в Нм
Анонимен
Извинявам се за лаишкия въпрос, но какво означава "карбоновият монокок е запазил отличната си устойчивост на усукване, която е малко под 40 000 Нм за градус." Стойностите на усукване в Нм ли се измерва?