Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Хамилтън: Можехме да се борим за по-предна позиция

07.04.2009 14:19
Туит

Дисквалификацията на британеца от австралийската Гран при бе основната тема на „Сепанг“ през миналия уикенд. Покрай нея мнозина пропуснаха факта, че въпреки ограниченията на MP4-24 и задната стартова позиция Хамитлън завърши седми в Малайзия.

„Беше наистина тежък следобед“, обяснява Люис в официалния си сайт за надпреварата на наводнената "Сепанг". „Ако пистата беше суха, едва ли щяхме да се борим за по-предно класиране. Още в първите няколко обиколки се видя, че нямаме достатъчно даунфорс, за да следваме темпото на лидерите. В действителност и на дъжда ситуацията не беше много по-различна. Доволен съм, че натисках здраво през цялото състезание и въпреки че седмото място не е някакво особено постижение, е достатъчно доказателство за това, че нашият тим не се предава никога и все още е способен да печели точки.“

Гран при на Малайзия започна на суха писта, но двайсетина обиколки след старта първите дъждовни капки напомниха за пороя, който се изсипа по-рано през деня по време на спринтовото състезание в GP2. Няколко минути по-късно цялото трасе бе наводнено, което даде шанс на пилотите от по-задни позиции да компенсират изоставането си с точно избрана стратегия.

„Натисках здраво по време на първите няколко обиколки. Имахме много гориво и бях доволен, че мога да поддържам темпото на някои от по-леките автомобили, въпреки че на моменти бяха по-бързи от мен. Но си платих цената за това, тъй като задните гуми започнаха да заминават и нямаше как да удържам повече атаките на момчетата зад мен като Фетел например. Забелязах, че небето започва да притъмнява и знаех, че е въпрос на време да завали.“

„Състезанието се превърна в абсолютна лотария, а при подобни условия винаги ти е необходим късмет. Все пак си мисля, че се справихме доста добре. Може би първия път, когато сложихме мокри губи, беше грешка. Износиха се толкова бързо, че нямах друга възможност освен да ги сменя с интермедиа. Другите две спирания в бокса обаче бяха перфектни. Отборът взе правилните решения и разчитахме на добра стратегия – имахме гориво да завършим състезанието. Ако надпреварата беше подновена, можехме да се борим и за по-предна позиция.“

Хамилтън признава, че условията на пистата по време на пороя са били ужасяващи. „Невъзможно беше да се състезаваме. Свързах се по радиото с отбора и има казах, че навсякъде има вода и че аквапланингът е ужасен. Беше много опасно, може би най-тежките условия, в които някога съм карал.“

Настоящият световен шампион, който има само една спечелена точка за двата старта от началото на сезона, признава, че решението на рейс-контрола да прекрати състезанието е било напълно уместно.

„Всеки пилот винаги се фокусира върху възможността да спечели колкото се може повече точки, ето защо исках да се върна на пистата. Надявах се да стартираме отново и това щеше да се случи, но навън започна да притъмнява – организаторите трябва да помислят върху този факт. Решението да прекратят състезанието не беше лесно, но при тези условия бе просто невъзможно да продължим, така че съм на мнение, че постъпиха по най-правилния начин.“

Въпреки лошото начало на сезона, Люис е оптимист за предстоящите състезания. „Надявам се да отбележим някакъв напредък. Инженерите ни вярват, че имаме някои добри нови решения за следващите състезания. И все пак, имаме да наваксваме много, така че няма как изведнъж да се върнем в челото.“

Коментари
comments powered by Disqus