Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Хамилтън: Не бих си помислил да карам болида на Сена

26.07.2010 13:29
Туит

Световният шампион за 2008 г. седна в кокпита на McLaren MP4/4 с 1200 к.с. по време на автомобилното шоу Top Gear.

Люис Хамилтън подкара първия шампионски болид на легендарния трикратен носител на титлата Аертон Сена. В последния епизод на телевизионното шоу на BBC Top Gear англичанинът призна, че дори не може да си представи какво е да се състезава с такъв автомобил на лимита на неговите възможности.

Пилотът седна зад волана на McLaren MP4/4, с който през 1988 г. покойният бразилец спечели първата от трите си световни титли. Болидът, който е един от последните представители на турбо ерата във Формула 1, генерира много ниско аеродинамично сцепление, разполага с ръчна скоростна кутия и умопомрачителните 1200 к.с., изцедени от 1.5-литров двигател на Honda. Мощността му е приблизително с 450 „коня“ повече спрямо тази на настоящите автомобили в световния шампионат.

MP4/4 е познат на феновете най-вече с изключителната квалификация в Монако през 1988 г., когато Сена печели полпозишън с аванс от цели 1.5 сек. пред Ален Прост. Хамилтън, който е признат за най-големият почитател на бразилеца на стартовата решетка, беше видимо ентусиазиран от възможността да се качи в болида на своя герой.

 

 

„Тази сутрин се върнах в Англия след Гран при на Канада и най-много да съм спал около час в самолета, толкова бях нервен. Не можех да си представя какво ще е да карам този болид. В главата ми звучеше само звукът от двигателя, преминаващ по улиците на Монако, докато Сена го кара с една ръка. А сега аз ще разбера какво е да завиваш в болид с една ръка“, каза пилотът на McLaren преди да седне в кокпита на бразилеца.

След няколко обиколки на пистата с MP4/4, Хамилтън изглеждаше на върха на щастието и обясни, че е сбъднал една от мечтите си. „Това е невероятно! Няма нищо общо с карането на нашите болиди. Когато знаеш колко трудно е да караш този автомобил и като си помисля, че трябва да се състезаваш с него на лимита... Просто не мога да си го представя“, обясни англичанинът.

„Да караш болид, който е с почти нулева безопасност, ръчни скорости, 1200 к.с. и без аеродинамично притискане... По това време можеш да пробиеш кокпита буквално с юмрук. Мислиш си, Господи, да караш при тези скорости... ако механикът ти е допуснал грешка и някое колело се откачи – ти си мъртъв. Това е феноменално и дори не бих могъл да си го представя. Затова и имаме още по-голямо уважение към момчетата, които са го правили по онова време“, смята Хамилтън.

Той още веднъж изрази своята почит и уважение към Аертон Сена, който ако беше жив, на 21 март щеше да навърши 50 г. „Сред всички невероятни пилоти от онези златни 80 г. на миналия век като Найджъл Менсъл, Ален Прост и Нелсон Пикет, за мен Сена е на върха. Харесва ми, че се е борил за нещата, в които истински е вярвал. Той просто е вкарвал всичко във всяка обиколка без никакъв страх. Точно това обичам в него“, каза пилотът на McLaren.

Краткият филм на Top Gear, в който още Михаел Шумахер, Фернандо Алонсо и Мика Хакинен почитат Сена като най-великия пилот, завършва с признание на водещия Джеръми Клакрсън. „Никога не съм бил фен на Сена. Винаги съм смятал Жил Вилньов за най-великият пилот. За направата на този филм изгледах доста часове от старите ленти. Въпросът е, че Вилньов беше изключителен в определени моменти. Сена е бил изключителен във всеки един момент, когато е зад волана“.

Коментари
comments powered by Disqus