Британецът използва два напълно нови двигателя по време на петъчните тренировки
Люис Хамилтън със сигурност ще потегли от дъното на колоната в Гран при на Белгия, след като Mercedes реши да жертва стартовата позиция на британеца, но да му гарантира спокойствие относно задвижващите системи до края на сезона.
Още по време на първата свободна тренировка на "Спа" световният шампион получи нов двигател, което се равнява на наказание от 15 места назад на стартовата решетка в неговия случай. При това положение най-добрата позиция на Хамилтън при загасването на червените светлини щеше бъде шестнайсетата.
Mercedes обаче реши, че разликата между шестнайсето и 22-о място е пренебрежимо малка, в резултат на което Хамилтън получи още един нов двигател за втората свободна тренировка. Очакваната санкция ще го остави в дъното на колоната, но ще му гарантира една напълно нова задвижваща система до края на сезона плюс използваната единствено в Белгия.
Стратегията на Mercedes вероятно няма да спре дотук и Хамилтън ще използва трети двигател за съботната тренировка. Това по никакъв начин няма да се отрази на стартовата му позиция, а същевременно ще му осигури и трета задвижваща система за оставащите стартове до края на сезона.
Междувременно Red Bull окупира първите две места по време на втората свободна тренировка на "Спа". Необичайно топлото време изненада отборите и постави сериозен акцент върху гумите. При това положение и след наказанието на Хамилтън Mercedes далеч не е в толкова изгодна позиция да атакува победата колкото в предходните състезания. Нико Розберг завърши едва шести следобедната сесия, докато Хамилтън остана тринайсети, но и двамата не направиха квалификационни обиколки със супер меките гуми.
Драми имаше и в бокса на McLaren. Фернандо Алонсо пропусна първата сесия заради проблем с новия двигател на Honda. За втората сесия двукратният шампион получи старата версия на задвижващата система, което се равнява на наказание от 35 места. При това положение въпросът е дали той или Хамилтън ще е последен на стартовата решетка.