Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Хаует: Ако ФИА приеме условията ни, Формула 1 ще спечели

03.06.2009 13:51
Туит
Хаует: Ако ФИА приеме условията ни, Формула 1 ще спечели

Президентът на Toyota Джон Хаует вярва, че ако ФИА приеме условията, заложени от Асоциацията на отборите при подаването на техните заявки, Формула 1 ще излезе от кризата много по-стабилна и силна.

Всички членове на FOTA (с изключение на временно отстранения екип на Williams) подадоха своите заявки в края на миналата седмица. За да бъдат валидни те обаче, ФИА трябва да ревизира възгледите си относно лимитирания бюджет и двойния правилник, като се придържа към регулациите за сезон 2009. Според Хаует твърдата позиция на отборите няма да навреди на шампионата, а напротив – ще гарантира стабилното му бъдеще.

„Всеки, който се интересува от Формула 1, знае, че това е един дълъг и сложен процес“, обяснява Хаует за преговорите между отборите и ФИА. „Ако условията, прикачени към нашите заявки, бъдат приети, Формула 1 може само да спечели. Удовлетворението от безпрецедентното единство във FOTA е огромно. Ние сме съперници на пистата, но всички ясно осъзнаваме, че за да осигурим доброто бъдеще на шампионата, трябва да си сътрудничим. Конструктивната и открита атмосфера в организацията ме кара да вярвам, че Формула 1 ще бъде по-жизнена от преди.“

Хаует допълва, че Toyota ще продължи програмата си във Формула 1, ако ФИА преразгледа позицията си относно тавана на бюджетите. „Постоянно повтаряме, че искаме да продължим участието си във Формула 1. Ако нашите условия бъдат приети, ще останем в шампионата поне до сезон 2012. Когато това се случи, всички спекулации относно бъдещето ни ще спрат.“

„Toyota, както всички останали отбори от FOTA, са подали условни заявки. На първо място трябва да подпишем новото споразумение „Конкорд“ преди 12 юни, за да сме сигурни, че спортът ще се ръководи разумно. И на второ – правилникът за 2010 година трябва да бъде базиран на настоящия, като същевременно измененията са съобразени с предложенията на FOTA.“

Президентът на Toyota, който е същевременно вицепрезидент на FOTA, допълва, че асоциацията не приема по никакъв начин тавана на бюджетите и че настоява при оформянето на регламента за сезон 2010 да бъдат използвани нейните предложения за ограничаване на разходите.

„В предложения от FOTA регламент няма лимитиран бюджет, но сме подготвили разумен нов метод за ограничаване на разходите, който може да бъде контролиран по много прост и практичен начин. При него не са необходими допълнителни външни механизми за контрол на финансовите операции. Предоставили сме един подробен документ, в който са описани предложенията за промяна в правилника за сезон 2010, които според нас ще помогнат на Формула 1 да върви напред.“

„Ще сме радостни, ако в шампионата влязат нови отбори, но още в началото заявихме повече от ясно, че всички трябва да се състезават, съблюдавайки един-единствен правилник. Ограничаването на разходите е сред водещите принципи на FOTA и ние направихме голяма крачка в тази посока, като намалихме с 50% цената за доставка на двигатели и скоростни кутии. Пакет от други промени ще гарантира допълнително намаляване на бюджетите през 2010 г. Той включва ограничаване на развойната дейност по аеродинамиката, рестрикции при използването на екзотични материали, както и забрана на някой скъпоструващи дейности като например предварителното подгряване на гумите, които не влияят пряко върху спектакъла.“

ФИА ще публикува стартовия списък за сезон 2010 на 12 юни.

Коментари
comments powered by Disqus