В прототипа на автомобила всичко е променено: окачването, двигателя, трансмисията
В сферата на световните рекорди за скорост има всякакви постижения. И при това те имат много нюанси. Важното кой официално е регистрирал рекорда , каква е методиката за изчисляване, доколко автомобилът е бил променен, има ли серийно производство, и така нататък. Компанията Hyundai обяви днес, че нейният хечбек Ioniq е станал най-добрият сред хибридите, като е постигнал средна скорост на соленото езеро Бонвил 253,994 км/ч (в пика – 258,6 км/ч). Това рекордно постижение влиза в аналите на Международната автомобилна федерация (FIA).
В прототипа на Ioniq всичко е променено: окачването, двигателя, трансмисията , всмукателните и изпускателните системи. Поставени са аеродинамична „уста” под бронята, както и изолирано дъно. Традиционно за постигане на подобни рекорди се използват гуми Goodyear Eagle Records със специални грайфери. Радиаторната решетка на хибрида е взета назаем от електрическата версия.
С цел олекотяване на конструкцията в салона е трябвало да бъдат отстранени климатичната инсталация и всички спомагателни системи. На борда са поставени състезателни седалки Sparco с шестточкови предпазни колани и пожарогасителна система.
От видеото става ясно, че рекордът на FIA е бил поставен още на 17 септември. Очевидно Hyundai e пазил информацията до момента, тъй като и трите версии на Ioniq (две хибридни и електрически автомобили) ще бъдат пуснати на пазара в САЩ в края на годината.
Независимо от постижението на Hyundai, трябва да припомним, че през 2012 г. пакна езерото Бонвил седанът Volkswagen Jetta също постави рекорд за скорост. Неговата хибридна модификация през август ускори до 298,363 км/ч, а малко по-късно, през октомври, постигна 301,183 км/ч. Логично възниква въпросът защо е регистриран рекордът на Ioniq, а не на Jetta. Истината е, че FIA не е наблюдавала рекордното постижение на немския автомобил.