Двата двигателя ускоряват седана за впечатляващите 5,5 сек
Задвижващата система на новия модел, наречена S60L PPHEV (Petrol Plug-in Hybrid Electric Vehicle), Volvo определя като най-технологичната в историята на компанията. Работата е в това, че дългата база на S60 става хибрид, който ще се зарежда от битовата мрежа. Това е първата хибридна система, съвместима с двигател от новата серия Drive-E, а именно: с бензинов двулитров турбочетворка, развиващ 238 к.с. и 350 Нм. Подобен съюз открива нови хоризонти пред моделната гама на Volvo. След появата на фамилията Drive-E шведите веднага заявиха, че тези агрегати могат да работят самостоятелно, както и в тандем с електромотор.
Междувременно двигателят с вътрешно горене задвижва предните колела, а задните - от електромотора. Силовата установка на новия модел включва и стартер-генератор, монтиран между бензиновия двигател и осемстепенния автоматик. От обикновената битова мрежа литиевата батерия с капацитет 11,2 кВтч се зарежда за четири часа.
Хибридната част S60L PPHEV е идентична с тази при комбито Volvo V60 Plug-in Hylrid (известно е, че то е с дизел). А това означава, че електромоторът, разположен на задния мост, развива 68 к.с. и въртящ момент 200 Нм. Акумулаторът и електромоторът са ограничили в известна степен багажното пространство.
Особеностите на концепта са белият цвят с екзотично име, оригиналните джанти, кожата с контрастни шевове в интериора.
Когато работят съвместно, двата двигателя ускоряват седана за впечатляващите 5,5 сек. При това само на ток автомобилът може да измине 50 км, а на батерия и бензин сумарно - около 1000 км. Номиналният среден разход на гориво възлиза на 2,0 л/100 км, а количеството на вредните емисии само 50 г/км.
Шофьорът може да избира между три режима на работа на задвижващата система: изцяло електрически, хибриден с приоритет на икономичност и и мощност (с максимално натоварване на двата двигателя). Освен това, на централната конзола има бутон, който спира ползването на енергия от акумулатора (ако трябва да бъде съхранена за използване по-късно, например, при движение в града). Друг бутон принудително активира електрически задвижването на четирите колела.
Питер Мертенс, старши вицепрезидент по изследванията и развитието на Volvo Cars, определи новия модел като идеален избор за безкомпромисния клиент, който иска да съчетае ниските емисии на CO2 c удоволствието от управлението. На салона в Пекин седанът S60L PPHEV е представен само като концепт. Но компанията заяви, че серийният хибриден вариант ще бъде пуснат на китайския пазар още в началото на 2015 г. Той ще бъде произвеждан в завода в град Ченду (съвместно предприятие на Volvo и Geely).
Седанът със специално удължена каросерия за Китай отдавна не е новост. Обичайните хибриди също попадат в пазарен сегмент D. Нека да си припомним, че BMW 3 AcrtiveHybrid и Infiniti Q50 Hybrid, които също се продават в Китай. Но само шведският модел е с дълга база и хибридна система, която се зарежда от мрежата...
Още три нови модела в същия сегмент се очакват в близко време. Първият хибрид със зареждане от мрежата е тройката на BMW. Автомобилът ще притежава силова установка, аналогична с тази на X5 eDrive. Вторият новобранец, който ще черпи сили от контакта, е Mercedes C- класа. И третият - Audi A4.