Прототипът без покрив бе показан още през 2012 г. на автомобилния салон в Пекин
Компанията BMW скоро ще започне серийно производство на открита версия на i8. Това съобщава изданието Handelsblatt, като цитира шефа на германската марка Харалд Крюгер. Прототипът на първата хибридна спортна кола без покрив бе показан още през 2012 г. на автомобилния салон в Пекин.
Техническите характеристики на откритата модификация най-вероятно няма да се различават от купето. Задвижващата система на хибридния спортен автомобил включва трицилиндров 1,5-литров бензинов двигател с мощност 231 к.с., който предава въртящия момент от 320 Нм към задните колела и електрически двигател с мощност 131 конски сили, задвижващ предните колела. С двата включени агрегата моделът става с четири двигателни колела. Сумарната мощност е 362 конски сили.
Следващата година BMW планира да представи "гореща " версия на i8. Автомобилът ще получи допълнителна мощност, но теглото му ще остане същото (1485 килограма). По предварителни данни версията ще се нарича i8S.
Стандартният 1,5-литров бензинов турбодвигател ще бъде заменен от 2,0-литров агрегат с четири цилиндъра. Мощността на новия агрегат ще бъде над 300 конски сили. Благодарение на това сумарната мощност на хибридната задвижваща система ще надхвърли 450 к.с. До 100 км/ч новият модел ще ускорява за 4 секунди. При производството на колата ще бъде използван активно карбон.
В допълнение BMW планира да разработи изцяло нов електрически модел. Автомобилът ще се казва i5 и ще бъде петместен кросоувър. По-рано се предполагаше, че ще бъде седан.
Премиерата на новия модел няма да се състои преди 2020 г. Преди това немската марка планира да представи концепта на електромобила i5. Серийната версия на автомобила ще се извършва в завода в Спартанбърг, САЩ. В момента там компанията произвежда моделите X3, X4, X5 и X6. Предвижда се новият модел да бъде основен конкурент на Tesla Model X на световните пазари.
По-рано беше съобщено, че BMW планира масирана електрификация на всичките си модели. Автомобилите ще имат хибридно задвижване или версии, работещи изцяло с електрически двигатели. Целта на компанията е средните вредни емисии на CO2 да достигнат 95 г/км до 2020.