Външно не може да се каже, че купето е роднина на Chiron и неговите многобройни вариации
В представения днес пистов Bugatti Bolide двигателят W16 8,0 с четири турбини генерира 1850 к.с. (250 повече от Centodieci и Super Sport 300+), като теглото на купето от 1240 кг (около седем центнера по-малко от "олекотения " Chiron Pur Sport) води до безумно съотношение тегло / мощност 0,67 кг/ к.с. Въртящият момент достига 1850 Нм.
Външно не може да се каже, че автомобилът е роднина на Chiron и неговите многобройни вариации. Те обаче са технически близки.
За да се получи висока мощност, е било необходимо да бъдат инсталирани нови турбокомпресори на двигателя и също така да се използва гориво с октанов рейтинг 110, съобщават вътрешни източници. Гигантските въздуховоди са разположени между задните колела и стеснената кърма.
Компанията изчисли: това купе се нуждае от 2,17 сек, за да ускори от нула до 100 км/ч, упражнението 0-200 Bolide ще направи за 4,36 сек и 0-300 за 7,37 сек. Базовата версия на Chiron, за сравнение, се справя със сто за 2.5 сек, двеста за 6,5 сек и триста за 13,6 сек.. Не по-малко впечатляващи са декларираните времена на ускоряване на автомобила от място до 400 и до 500 км / ч - 12,08 и 20,16 сек. Три други показателя също са изчислени, но не са практически потвърдени. Конструкторите на хиперавтомобила заявяват максимална скорост от "над 500 км/ ч" и потенциална обиколка на Северната дъга на Нюрбургринг за невероятните 5: 23,1, а на Льо Ман (Сарт) - за 3: 07,1.
Минималистичната кабина е оборудвана съсд спортни седалки от въглеродни влакна, в които трябва да седнете почти на асфалта.
Въздухозаборникът на покрива получава подвижна част и поема максимален въздух с висока скорост, но се скрива при ниска скорост. Не е ясно в каква позиция е получена височината на автомобила от 995 мм. Тук Bolide ще се конкурира с хиперавтомобила Aspark Owl (993 мм. Обикновен Chiron - (1212 мм).
Жалко, но компанията не е решила дали да пусне този химн с класическия двигател с вътрешно горене, поради което е рано да се говори за цената. Въпреки че е ясно, че ако няколко екземпляра от автомобила бъдат сглобени за богати колекционери, тяхната цена ще се конкурира с тази на уникалния Bugatti La Voiture Noire, който достигна 11 млн. евро. Вероятно съдбата на пистовото чудовище ще бъде повлияна от смяната на собствеността на компанията Bugatti, която се обсъжда. Чудесен преглед на болида можете да видите тук.
Газаджия
Информацията за това "гориво с октанов рейтинг 110" подсказва, че Бугати са помислили и за редуциране на оперативните разходи - явно са го направили да върви на газ. Евала. Да си е по джоба на нашенеца.