Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Хирвонен и Латвала ще търсят реванш в Кипър

26.02.2009 15:54
Туит

Пилотите на Ford останаха доволни от тестовете, които отборът направи тази седмица в Сардиния.

Мико Хирвонен и Яри-Мати Латвала прекараха по три дни на италианския остров в подготовка за предстоящото рали „Кипър“ (13-15 март), първото състезание в съвременната история на световния шампионат на смесена настилка. Двамата тестваха около Каляри, където имаха възможност да използват както макадамови, така и асфалтови отсечки.

Латвала първи пробва макадамовата версия на Focus RS WRC с настройки за асфалт. „Като цяло тестът мина отлично, доволен съм от резултатите“, коментира финландецът. „Имах възможност да тествам на асфалт и при сухо, и при мокро време, защото във вторник следобед валеше. Пътят стана много хлъзгав на местата, където отсичах завоите, но не е изключено и в Кипър да вали, така че това може да ми е от полза.“

„Разбрах, че се налага да спирам много по-отрано, защото го няма същото сцепление, което дават асфалтовите гуми. Спирачните дискове също са много по-малки. Трябва да се придържаш изключително точно към състезателната линия, да караш много чисто и прецизно. Спирачките се товарят много, но важното е, че гумите издържат. Завъртяхме цели 240 километра на асфалт.“

„На макадам карахме близо 370 километра, като тествахме на две различни отсечки. Едната е по-тежка, много прилича на „Гърция“, другата е по-технична, напомня на „Кипър“. Уверен съм за предстоящия старт, имаме точните настройки“, завършва Латвала.

Неговият съотборник Мико Хирвонен пое щафетата във втората фаза от тестовете на Ford. „Подготовка беше много полезна. Температурите в Сардиния може би не са толкова високи, колкото в Кипър, но се чувствах прекрасно на пътя. Гумите на Pirelli (за макадам) работеха добре дори и на асфалт, което е обнадеждаващо. Да караш при тези условия не е особено приятно, но това е ново предизвикателство за всички ни. Любопитно ми е да разбера какви ще са резултатите от първия ден (който се кара на асфалт). Спирчаките ще са много натоварени, но си мисля, че сме добре подготвени и за тези условия.“

„За трите дена минахме 650 километра, от които 430 по много тежки и пълни със завои макадамови пътища. На втората отсечка, която използвахме, сме карали преди две години и сега бяхме значително по-бързи. Страхотно е да видиш напредъка. Наистина нямам търпение за предизвикателството, което ни очаква след две седмици.“

Рали „Кипър“ стартира на 13 март. Първият ден от надпреварата включва шест етапа (две преминавания по три отсечки) на асфалт с обща дължина 134,20 км. Вторият и третият финален ден са на макадам - 197,87 състезателни километра, разпределени в осем етапа. Пълният график на състезанието може да видите тук.

Коментари
comments powered by Disqus