Мико Хирвонен определено няма да запомни с добро старта в Мексико въпреки силното си каране в последния ден от надпреварата и спечелената на финала битка с Хенинг Солберг за четвъртото място.
При сутрешните преминавания в петък Хирвонен, който е лидер в шампионата при пилотите, чистеше макадамовите отсечки като първа кола по трасето. Острите камъни и многото прах по етапите забавиха финландеца, а за капак спука гума в предпоследния етап за деня. Резултатът бе наистина плачевен – водещият пилот на Ford изостана на повече от минута зад временния лидер Яри-Мати Латвала. Но едно зло никога не идва само. В събота Мико пука още на два пъти гума и изгуби всички шансове за място на подиума. Единствената постижима цел бе четвъртото място.Преди старта на последния ден Хирвонен изоставаше на 16 секунди от четвъртия Хенинг Солберг. Още след първия етап обаче разликата бе стопена на 9,2 секунди. Заради тълпата, събрала се на следващия „Гуанахуатито”, организаторите отмениха отсечката и на практика намалиха до минимум шансовете на финландеца да се пребори за петте точки. В предпоследния етап обаче късметът най-накрая му се усмихна. Хенинг Солберг също спука гума, а впоследствие окачването на оранжевия Focus RS WRC 07 дефектира, което изведе Хирвонен на четвърта позиция.
„Опитах се да настигна Хенинг, но след като отмениха осемнайсетата отсечка, мислех, че няма да имам достатъчно време, за да го атакувам", разказва Мико след края на състезанието. „Имах късмет, че той срещна трудности на финала. Радвам се, че завърших четвърти и спечелих пет точки в края на този мъчителен уикенд. Просто това не беше моето рали. Яри-Мати и Льоб бяха изключително бързи, не можех да смогна на темпото им. Или трябваше да вдигна оборотите, или да се откажа от амбициите си за шампионската титла.”
„Нямах късмет, всички тези спукани гуми, но с оглед на обстоятелствата четвъртото място е добър резултат. Надявам се, че това ще бъде най-лошото ми рали през тази година. За съжаление отново ще съм първа кола за следващия кръг в Аржентина, но се радвам, че все още съм начело при пилотите”, завършва 27-годишният финландец.
Мико Хирвонен е начело във временното класиране с актив от 21 точки. Втори, на една точка зад него, е световният шампион Себастиен Льоб със Citroen C4 WRC, а другият пилот на Ford – Яри-Мати Латвала, заема трета позиция със спечелените 16 точки.