Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Хирвонен: Нуждаех се от тези десет точки

29.04.2008 12:04
Туит

Мико Хирвонен (BP-Ford) спечели първа победа за сезона на рали "Йордания" и оглави класирането при пилотите. Неговият съотборник Яри-Мати Латвала също имаше шанс да се бори за челно класиране, но повреда в окачването на Focus RS WRC 07 го остави на седма позиция.

В събота вечер двамата пилоти на BP-Ford оглавяваха класирането, но върнаха газта в края на последния етап, за да може Дани Сордо (Citroen) да мине пред тях. Стратегическото отстъпление бе провокирано от факта, че през новия сезон лидерът във временното класиране стартира първи по отсечките и „чисти” трасетата за своите преследвачи. Сордо имаше затруднения с тази задача и още след първия етап в неделя пред него минаха и двамата пилоти на Ford. Мико Хирвонен запази преднината си в челото спрямо испанеца в оставащите километри до финала и спечели първата си победа за сезона.

“Стратегията ми проработи, но до финала бях под напрежение. Не получавах времената от контролите на Сордо и не знаех какво е неговото темпо”, коментира след края на надпреварата финландецът . „Наистина се нуждаех от тези десет точки. Това е страхотен резултат от гледна точка развитието на шампионата. Не трябва да се отпускам,а напротив – да се опитам да намеря повече скорост и да преследвам нови победи. Научих колко важно е да си постоянен в изявите и в печеленето на точки. Естествено десетте са най-добрият вариант. Ралито бе наистина много тежко, но съм щастлив, че отново оглавявам класирането.”

„Когато се събудих, валеше. Но нали сме в Йордания, надявах, че няма да продължи дълго и че отсечките няма да са мокри. Дъждът спря бързо, но все пак очаквах състезателната линия да бъде по-чиста. Беше наистина хлъзгаво, също както в Австралия, и с големи мъки удържах колата на пътя”, завършва Хирвонен.

Неговият съотборник в екипа на BP-Ford Яри-Мат Латвала излезе за кратко в челото, но повреда в окачването го остави на седма позиция.

„По време на първата отсечка сутринта ударих камък, но не усетих нищо. По средата на следващия етап обаче окачването отзад вляво дефектира. След края на отсечката вързахме амортисьора за колелото, но нямаше как да издържи дълго. И все пак, имах щастието, че стигнах до сервизния парк”, обяснява Латвала. „В петък и събота всичко беше перфектно, но днес плановете ни се объркаха. Трябва да съм по-последователен в изявите си, да се концентрирам и да не правя грешки. Разочарован съм от резултата, трябваше да спечелим повече точки.”

Интересен факт относно проблемите на Латвала е, че в сервизната зона по обяд механиците на BP-Ford са сменили скоростната кутия, задните диференциал и окачване на неговия Focus RS WRC 07 в рамките на позволените 30 минути.

Коментари
comments powered by Disqus