Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Хирвонен: Няма какво да губя!

30.09.2008 12:15
Туит
Хирвонен: Няма какво да губя!

Пилотът на BP Ford Мико Хирвонен вярва, че може да спечели първата си шампионска титла още тази година, но единствено ако на предстоящите две асфалтови състезания добави минимум 16 точки към своя актив.

„След  лятната пауза знаех, че всеки старт ще е от значение, но след „Нова Зеландия” ситуацията се промени”, коментира Хирвонен преди надпреварата в Испания. „Можех да намаля аванса на Себ на две точки, а сега е цели осем. Ако той победи и в двете предстоящи състезания, почти всичко свършва, наистина."

"Няма какво да губя, но същевременно съм длъжен да спечеля максимален брой точки. Ще карам за победа, но ако нещо се обърка, всичко ще бъде ясно далеч преди края на сезона. Не мога да си позволя нови грешки. Със сигурност ще ми бъде много трудно, но ако успея да завърша на втора позиция и в двете ралита, ще остана в играта. Ще бъда доволен, ако спечеля 16 точки, така той ще е под постоянно напрежение.”

Хирвонен се надява да е на същото ниво, което демонстрира във Финландия и Нова Зеландия през втората половина на сезона, но признава, че това крие много рискове.

„Ако нещо се обърка, всичко отива по дяволите. След лятната пауза караме с направо безумна скорост и то през цялото време – особено в Нова Зеландия и Финландия. Вероятността да направиш грешка е огромна, но понякога всичко се получава. Мисля, че в Испания също ще е така – или ще сме сред първите на финала, или ще си тръгнем без точки.”

BP Ford увеличи бойната си мощ с привличането на Франсоа Дювал за предстоящите два старта, като целта е с помощта на белгийския „асфалтов” специалист тимът отново да си върне първото място в отборното класиране.

„Това не е най-любимото ми асфалтово състезание, защото пътищата са бързи и широки, а аз предпочитам по-тесни отсечки с повече завои”, обяснява Дювал, който ще седне в автомобила на Яри-Мати Латвала. „Това обаче не променя по никакъв начин амбициите и плановете ми, които са насочени единствено към подиума. Версията 2008 на Focus RS WRC е много по-добра от предходната спецификация, която карах на асфалт по-рано през сезона. Ако не мога да се справя с темпото на Дани Сордо, ще трябва да се боря най-малко за третото място.”

Екипът на Малкълм Уилсън направи два теста на асфалт като част от подготовката за предстоящите стартове. Отборът прекара три дена в Корсика (20-22 септември), като двамата пилоти си поделиха по ден и половина за настройки и работа по гумите. Дювал, който кара първи, навъртя повече от 300 километра. След финала BP-Ford се отправи към Испания, където продължи програмата си.

„Предпочитам да е сухо, защото нямам особен опит с гумите на Pirelli при дъжд”, коментира Дювал. „Надявах се по време на тестовете в Испания да завали, но уви. Само първите няколко часа от подготовката ни минаха при мокра настилка. Това ми беше от полза, но на практика не съм карал автомобила при дъжд.”

Халид Ал-Касими отново ще застане зад волана на третия заводски автомобил на Ford.

Коментари
comments powered by Disqus