Световният рали шампионат губи заради тактиките, които пилоти и отбори са принудени да използват, коментира заводският пилот на Ford.
Хирвонен отпадна още във втория ден на рали „Йордания“, в резултат на което се включи в стратегическата битка между Ford и Citroen. Двата заводски тима използваха серия тактически ходове на гърба на Мико и на Себастиен Ожие (Citroen Junior), за да улеснят в максимална степен Себастиен Льоб и Яри-Мати Латвала при чистенето на отсечките в неделя. В крайна сметка победата отиде при Себ, но централна тема след финала на рали „Йордания“ бе не неговият успех, а абсурдният правилник в частта си за реда на стартиране.
„Объркваме публиката!“, коментира Мико. „Никой не слуша пилотите, но има много лесно решение – първите десетима или 15 пилоти сами да избират стартовата си позиция. В първото състезание за сезона шампионът ще има правото да избира първи. Впоследствие лидерът след първия ден ще може да определя кога да тръгне на следващия. И така, много е просто.“
Босът на M-Sport Малкълм Уилсън обаче не споделя изцяло мнението на своя пилот. „Ако го направим по този начин, всички ще са наясно кой ще спечели състезанието още в петък вечер. Дори ще можем да назовем първата петица за следващите няколко старта. Настоящата система гарантира шоуто.“
Ръководителят на Citroen Оливие Кеснел не е съгласен с мнението на своя колега. „Не мисля, че ще знаем кой ще бъде победител. Ако трябва да съм честен, Мико е поне толкова бърз колкото Себастиен (Льоб). Латвала – също. Не смятам, че всичко ще се определя в петък.“
Саймън Лонг, изпълнителният директор на North One Sport, е съгласен, че са необходими промени. „Правилникът трябва да бъде преразгледан“, коментира представителят на официалния промоутър на шампионата. „Това е спорт, а във всеки един спорт би било твърде объркващо, ако се събудиш и видиш, че момчето, което е трябвало да стартира от втора позиция, заема шеста. Трябва ни яснота по този показател, за да можем да предоставим една логична история на зрителите. Надявам се, правилникът да бъде коригиран в скоро време и да не повтаряме в бъдеще подобни грешки.“
boro
Този проблем си го има още от 2008 г., когато коригираха правилника. Въпросът е, че никога досега не е имало чак такива тактики. Това в Йордания беше пълен фарс!
Omega
Как така сега възникна този проблем?Макадамови ралита се провеждат отдавна.