Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Хирвонен: Ще се опитам да спечеля отново в Япония

28.10.2008 10:43
Туит
Хирвонен: Ще се опитам да спечеля отново в Япония

Единственият пилот, който може да застраши петата поредна титла на Себастиен Льоб – Мико Хирвонен, се надява да продължи успешната си серия в новите състезания от календара на WRC този уикенд в Япония.

28-годишният финландец демонстрира прекрасна адаптивност към напълно новите отсечки. През 2007 година той спечели рали „Норвегия“, а този сезон триумфира на рали „Йордания“, като и двете дебютираха в световния шампионат. Този уикенд рали „Япония“ ще участва за пети път във WRC, но маршрутът на надпреварата е напълно променен спрямо миналогодишния, което означава, че предстоящият старт е Тера Инкогнита за голяма част от пилотите.

През 2007 г. Мико Хирвонен спечели японския кръг, след като Себастиен Льоб и Маркус Грьонхолм отпаднаха, и финландецът потегля към Сапоро с надеждата да повтори успеха си и при добро стечение на обстоятелствата да запази шансове за титлата преди финалния старт за сезона в Уелс. Два кръга преди края на шампионата Льоб е начело с 14 точки преднина.

Миналата седмица екипът на BP-Ford тества четири дена в Южна Франция като част от подготовката за рали „Япония“ и рали „Великобритания“. Хирвонен пое първите два дена от програмата, докато неговият съотборник Яри-Мати Латвала – третия и четвъртия. И двамата останаха доволни от поведението на автомобила след някои корекции по окачването и диференциалите.

„Тестовете миналата седмица минаха добре, на макадам се чувствам много по-добре. Ще се опитам да спечеля отново в Япония, това е единственият шанс да остана в битката за титлата“, коментира Мико преди да потегли за Сапоро. „Трябва да внимаваме докато подготвяме записките си, тъй като отсечките са тесни и много бързи. Обичам да правя записки на нови етапи, това ме прави уверен. И все пак, лесно е да допуснеш грешка в ново състезание, защото описваме пътя при първата тренировка и имаме възможност да направим само една проверка при вторите минавания. След това сме на пълна газ и всяка грешка се наказва.“

„Виждал съм снимки от етапите, но не знам почти нищо повече за тях. На пръв поглед изглежда, че има много камъни, които се търкалят по пътя, като в Австралия, но не чак толкова. Знам още че настилката е бърза, но на места доста мека“, допълва финландецът.

Неговият съотборник Яри-Мати Латвала се завръща във водещия тим на Ford, след като в последните две състезания кара за втория екип на компанията – Stobart VK M-Sport Ford RT.

„Щастлив съм, че отново ще се състезаваме на макадам, но да си призная, истински се наслаждавах в последните два дена на рали „Корсика“, което ми върна предишната увереност. Казаха ми, че отсечките (от новия маршрут) са бъзи и много приличат на тези, които използвахме преди, когато център на надпреварата беше Обихиро. Може би са малко по-неравни и тесни“, обяснява Латвала, който ще кара за трета година в Япония.

„Мико и аз трябва да спечелим максимален брой точки и да оставим пилотите на Citroen зад нас. Тренировките ще са от голямо значение, тъй като всеки от нас ще готви нови записки. Трябва да сме концентрирани през цялото време, тъй като в противен случай качеството на записките може да пострада. А ако не са достатъчно прецизни, няма как да им вярваш безрезервно и да атакуваш на пълна газ. Доволен съм от тестовете, направихме добри настройки на окачването за сухо време.“

Рали „Япония 2008“ стартира на 31 октомври в 09:11 (02:11 българско време). Цели 29 скоростни отсечки с обща дължина 343,69 километра очакват екипажите преди официалния финал в Сапоро на 2 октомври от 15:00 (08:00).

Коментари
comments powered by Disqus