Honda представи официално деветата генерация на Civic във версията и за американския пазар. Максималната мощност на Si спецификацията ще бъде 200 к.с.
Няма какво да се лъжем! Деветата генерация на култовия модел определено изглежда безлично, въпреки че японците са се опитали да достигнат до агресивното излъчване на предходната версия, използвайки значително по-умерени дизайнерски подходи. Но външният вид определено не е всичко, доказателство за което е фактът, че при подготовката на автомобила екипът на Honda се е дистанцирал от неговия предшественик и пред нас стои един наистина нов продукт, а не поредния фейслифт.
Civic ще се предлага във версия седан и купе, като задвижването е поверено на добре познатия 1,8-литров мотор на Honda, на хибридната система с 1,5-литров ДВГ и на 2,4-литровия i-VTEC за Si модификацията.
Специално внимание е отделено на Civic HF версията, като абревиатурата произлиза от High fuel economy. Оптимизацията на аеродинамиката, ECO Assist системата, както и високата ефективност на 1,8-литровия i-VTEC (180 к.с.) й позволяват да се ограничи с разход от 5,7 литра при извънградско шофиране. При стандартния седан и купе, оборудвани с аналогичния мотор, но без съответните „зелени“ подобрения ,той достига 6 литра, което пак е по-добър резултат спрямо предходната генерация.
Най-икономичната версия, естествено, ще бъде хибридната, която за първи път ще използва литиево-йонни батерии. Комбинираната мощност на 1,5-литровия двигател и електромотора е 110 к.с., което е с 12 по-малко спрямо CR-Z, но пък разходът е сведен до 5,2 литра при версията с безстепенна скоростна кутия, която поне за САЩ е единствената опция.
Най-голям интерес със сигурност обаче ще предизвика спортната версия Si, която ще получи нов 2,4-литров мотор (200 к.с. и 230 Нм) и шестстепенна механична трансмисия. Въпреки увеличения работен обем и нарасналия с 22% въртящ момент разходът е намален на 7,6 литра при извънградско шофиране срещу 8,1 за предходния модел.
1,8-литровият двигател ще се предлага и в заводска версия на природен газ, но в официалния пресрилийз за нея се споменава единствено, че ще бъде със 7% по-ефективна от предишната и че ще бъде оборудвана стандартно с ECO Assist системата от Civic HF.
Продажбите на Honda Civic в САЩ ще започнат тази пролет, така че в близко бъдеще би трябвало да имаме конкрентна информация и за европейската версия на модела.