След две концептуални версии и множество медийни снимки, днес Honda CR-Z направи дългоочаквания си дебют на подиума в Детройт.
Тривратият хечбек ще се предлага от началото на втората половина на тази година в Северна Америка със стандартна шестстепенна механична скоростна кутия. CVT трансмисията с планки за смяна на скоростите от волана ще бъде опция.
Двуместната Honda CR-Z има три възможни режима на работа: спортен, екологичен или нормален. Конвенционалният двигател е 1,5-литров четирицилиндров i-VTEC с мощност 122 к.с., а електромоторът в автомобила е с мощност 10 кВт. Акумулаторната батерия тук е никел-металхидридна (Ni-MH). Японците обаче не дават информация за максималната скорост и ускорението на CR-Z.
При появата си на пазара автомобилът ще е достъпен в две версии – стандартна и CR-Z EX. Базовият модел ще е оборудван стандартно със система за стабилност, AM/FM/CD/USB аудиосистема с шест акустични тела, автоматичен климатик и т.н.
CR-Z EX има редица допълнителни екстри като фарове за мъгла, 360-ватова аудиосистема със седем акустични тела, включително и субуфер, Bluetooth, ергономичен волан с перфорирана кожа, сателитна навигационна система с гласово разпознаване и още много други.
Според висшите мениджъри на Honda цената на Honda CR-Z ще бъде сходна на тази на Honda Insight – между 20 000 и 23 000 щатски долара.