Моделът разширява гамата от пълнохибридни автомобили на японската компания
Honda засега залага на еволюцията и забавя революцията. Не се хвърля урбулешката към чисто електрически автомобили, въпреки че вече има на пазара малкия чаровник Honda е. Всъщност японският производител направи сериозен скок към електрификацията още преди няколко години с пускането на актуалните в момента пълни хибриди, които се движат изцяло като електромобили, батериите на които обаче се зареждат не от външни източници, а от ефективни бензинови ДВГ.
ZR-V – новият SUV в гамата – е точно такъв пълен хибрид (e:HEV), с изваян спортен силует и енергичен дизайн. Генетично е свързан с динамичния дух на Civic, но по размери и характер той заема място между HR-V и CR-V. Дълъг е 4,57 см, широк е 1,84 см и е висок 1,62 см., което за сравнение означава 5 см по-широк от HR-V, но пък 6 см по-нисък от CR-V. Логично е японците да вплътняват гамата си точно в този сегмент – средноразмерните кросоувъри продължават да са най-привлекателния тип автомобили за огромна част от клиентите.
Новият модел се задвижва от оптимизиран специално за него ефективен, но мощен 2,0-литров 4-цилиндров двигател с директно впръскване и цикъл на Аткинсън, който работи съвместно с два електромотора, за да осигури добри ускорение и въртящ момент. Все пак това не е кола за гонки – качва до 100 за 7,8 сек., а максималната скорост е 173 км/ч. Но пък изключително приятно звучи разходът на бензин – засега само по каталог, дано тестовете ни го потвърдят – под 5 литра за 100 км пробег. Трансмисията е автоматична. За мое съжаление няма да се предлага вариант със задвижване на 4-те колела, но това не значи, че колата не е достатъчно подготвена за авантюри и пътешествия извън равните шосета. Пътният просвет е 18 см и един от режимите на шофиране, между които ние ще можем да избираме, е „Сняг“. Другите три са: нормален, еко и спорт.
В същото време компактните размери и ефективното задвижване превръщат ZR-V в интересно предложение и за града. Диаметърът на завиване е 11,3 метра. Производителят твърди, че шасито е настроено оптимално, както за максимална стабилност, така и за чудесен комфорт. Предстои да се убедим. Междуосието е 2,66 метра и осигурява впечатляващи вътрешни обеми за пътници и товар. Инженерите на японската компания и досега се считат за магьосници в тази област. Багажникът, в зависимост от конфигурацията на задните седалки, варира от 380 до 1300 литра.
Типично за Honda, стандартното оборудване включва куп системи за безопасност и подпомагане, които по-често намираме като екстри в премиум марките. Най-новото попълнение при Honda Sensing е асистентът за шофиране в задръстване, който снема значителна част от напрежението от шофьора при движение с ниска скорост в градския трафик. Екранът в центъра на таблото е 10,2 инча, пред водача има head-up дисплей, ще разполагаме и с адаптивен автопилот, автоматични фарове и чистачки, камера за заден ход и др. Богатото базово оборудване обяснява и малката разлика между базова и максимална цена – от 81 990 до 91 990 лева.
Най-вероятно новият средноразмерен SUV Honda ZR-V ще бъде в България от ноември тази есен, а с нетърпение чакаме и последната генерация на бестселъра CR-V.
Текст: Борислав Цаков