Японците планират мащабен ъпдейт на двигателя, а не няколко малки промени
Партньорът на McLaren е единственият производител, който не е използвал нито един от жетоните си в хода на сезона. Renault, който ще тества новия си двигател по време на тренировките в Барселона, изразходва един за Бахрейн, Mercedes и Ferrari – съответно два и три за Гран при на Русия. В Honda обаче са подготвили по-различна стратегия за оставащите жетони
„Разбира се, че продължаваме да развиваме двигателя си, въпросът е да решим кога да внедрим новите технологии и да използваме жетоните”, коментира спортният директор на компанията Юсуке Хасегава. „Имаме останали, но броят им е ограничен. Не желаем да ги изразходваме за малки промени, това не съответства на стратегията ни.”
”Искаме да ги използваме по максимално ефективен начин. Преди това обаче трябва да видим какви са точните резултати от развойната дейност. Надявам се, че сме направили голяма крачка напред. Чувам, че някои от компонентите са много обещаващи, но преди да бъдат тествани директно на задвижващата система, няма как да знаем какви точно са плюсовете. Надявам се, че прогресът е съществен.”
Наскоро Световният съвет по моторни спортове ратифицира новите правила за задвижващите системи, които влизат в сила през следващата година. Една от промените е, че жетонната система отпада като част от цялостния проект за изравняване на силите между отделните производители. Honda безспорно ще спечели, но задачата съвсем не е толкова проста, колкото на пръв поглед изглежда, категоричен е Хасегава.
„Радвам се, че от 2017 г. жетоните отпадат, но предизвикателството за инженерите ще е огромно. Ще имаме по-голяма свобода за развойна дейност, което е добре. Ограничаването на разходите също е много сериозно за всички, което също е хубаво.”
Хасегава допълва още, че Формула 1 не се нуждае от по-зрелищен звук на двигателите, но при положение че ръководството на шампионата иска, Honda ще направи необходимото, за да му го осигури.
Изразходвани жетони за сезон 2017
- Ferrari 26 (остават 6)
- Mercedes 21 (остават 11)
- Honda 18 (остават 14)
- Renault 8 (остават 24)