Японците ще последват примера на Mercedes и ще разделят турбокомпресора
Първоначалната концепция на Honda при подготовката на новата задвижваща система бе съгласувана стриктно с изискванията на McLaren. Британците искаха максимално компактен двигател, който да осигури по-добра платформа за аеродинамиката. Компресорът бе аксиален и позициониран в пространството между двата реда цилиндри.
На теория тази архитектура трябваше да има съществен ефект върху аеродинамиката и ограниченията в посока хибридната система да бъдат компенсирани с лекота. В крайна сметка обаче явно концепцията не е дала достатъчно добри резултати и Honda ще раздели топлата и студената част на турбокомпресора като Mercedes. Турбината ще бъде позиционирана в задната част, докато компресорът – в предната, като двете ще бъдат свързани посредством вал, минаващ между двата реда цилиндри.
Същевременно междинният охладител ще бъде поставен в специално пригодено пространство между шасито и долната част на двигателя, за да бъде свален допълнително центърът на тежестта.
Друга промяна, която задвижващата система на Honda ще претърпи, засяга горивната камера. Японците бяха единственият производител миналата година, който не използваше така наречената турбо джет система за възпламеняване на горивната смес. При нея има отделна подкамера, в която със съответното предварение стартира процесът на горене. Вече възпламенената горивна смес постъпва в основната камера, където класическият процес протича по-ефективно. Оптимизираното горене води до по-висока мощност при по-нисък разход, което при ограниченията на горивото в съвременната Формула 1 е от ключово значение за добрите резултати.
Драстичните промени, които Honda планира за новата си задвижваща система, са възможни благодарение на решението на ФИА да премахне жетонната система, която ограничаваше развойната цел с цел намаляване на разходите.