Фернандо Алонсо ще получи последната спецификация на двигателя на Honda за предстоящата Гран при на Русия, което обаче ще го остави последен на стартовата решетка.
Японският производител използва последните си четири жетона, отредени за развитието на задвижващата система през настоящия сезон. Промените са в двигателя с вътрешно горене и изпускателната система, като Фернандо Алонсо ще се възползва първи от тях.
Двукратният световен шампион вече има на сметката си девет ДВГ (при максимално позволени четири), осем турбокомпресора, осем MGU-H и шест контролни модула на електрониката, така че новите компоненти, които ще получи за старта в Русия, му гарантират 25 места назад на стартовата решетка още преди състезателният уикенд да е започнал.
Първоначално от Honda са планирали двамата пилоти на McLaren да използват новата спецификация на задвижващата система, но японците не са се справили навреме с подготовката на втората. Изборът на Алонсо е провокиран от това, че двигателят на испанеца има по-голям километраж от този на съотборника му. Поради тази причина Дженсън Бътън ще използва задвижващата система, която имаше на разположение в Япония.
Основният проблем в задвижващата система на Honda засяга работата на MGU-H (системата, която използва повторно енергията на изгорелите газове). Аксиалният компресор, позиционирам между двата реда цилиндри, е причината за по-ниската ефективност на MGU-H и изоставането спрямо конкуренцията. За да бъде отстранен този проблем, Honda трябва да коригира цялостно архитектурата на задвижващата си система, което може да се случи най-рано през следващия сезон.