Honda представи новата си слънчева система за зареждане на автомобили с водородна клетка. Устройство, за чиято развойна дейност са били необходими цели десет години, на практика може да бъде инсталирано в двора на всеки един бъдещ клиент.
Предишната система, която японците представиха, включваше електролитен елемент и отделен компресор, за да може да подава водород под високо налягане. Компресорът бе най-обемният, най-скъпият и най-нискоефективният компонент от цялата система, което е и причината той да отсъства в последната генерация на Honda Solar Hydrogen Station. Това е възможно благодарение на новия електролитен елемент с диференциално налягане. В резултат обемът на системата е драстично намален, а ефективността й е повишена с 25%.
Капацитетът на системата е 0,5 килограма въглерод за период от 8 часа. На практика това е достатъчно за нормална ежедневна употреба, тъй като подобно количество гарантира пробег от 30 мили (48 километра) при модела Honda FCX Clarity. При положение че имате нужда от повече гориво, може да използвате търговските станции за зареждане с водород, като пълният резервоар на FCX Clarity е достатъчен за 459 километра пробег, се казва в официалното съобщение на Honda.
Новата система не разполага с резервоар, ето защо произвежда водород единствено когато автомобилът е свързан с нея. Инженерите от Honda са избрали това решение на първо място заради обема и на второ - заради много високите изисквания към подобен тип системи за съхраняване на гориво, които на практика не позволяват използването й в домашни условия. Honda Solar Hydrogen Station обаче е свързана с електропреносната мрежа и отдава електричество към нея, при положение че не зарежда автомобила.
Венци
Това е технологията на бъдещето, според мен. Предишната система за зареждане също беше тарикатска . . връзваше се към тръбата за природен газ, можеше да изкара 4 кг. водород (един резервоар за FCX) за 12 часа и произвеждаше достатъчно електричество, че да захрани без проблеми тристайно жилище ;)