Honda Racing започна изпитанията на нова система за контрол на процедурата при спиране в бокса. Концепцията е сходна с тази на Ferrari, но според тим-шефът Рос Браун е дори по-сигурна от класическия лолипоп.
Екипът на японския производител тества на писта за първи път новата система още в четвъртък, когато на "Фуджи" механиците на отбора тренираха спирания в бокса. Ако предстоящите проверки минат успешно е много вероятно да бъде въведена в състезателни условия още за началото на следващия сезон.Напоследък ефективността на електронните системи бе дискутирана сериозно след грешките на Ferrari във Валенсия и Сингапур. Скудерията дори избра да замени светлинната сигнализация с класически „лолипоп” за старта в Япония от съображения за сигурност. Въпреки това Рос Браун е на мнение, че няма място за притеснение.
„Работим по проекта от доста време насам и от първостепенно значение е сигурността”, коментира тим-шефът на Honda пред Autosport. „Едва след нея идва намаляването на времето, прекарано в бокса. Система е по-сигурна (от „лолипопа”) в много отношения. Но както всяка една такава система, трябва да бъде достатъчно надеждна и ние да сме уверени в работата й. Ситуацията е деликатна.”
„Засега сме в процес на оценяване на ползите и евентуалните загуби. Имаме желание да тестваме няколко дена на писта, за да имаме основа, върху която да стъпим през зимата и на базата на която да вземем решение.”
Според Браун едно от основните преимущества на новата система е, че при даден режим на работа не позволява на автомобила да потегли преди шланга за зареждане да бъде отстранен от резервоара, което е и най-рисковия момент по време на пита.