Към нея се числят еднолитровият трицилиндров мотор, както и четирицилиндровите с работен обем 1,5 и 2,0 литра
Кейджи Оцу, ръководител на отдела за изследвания на Honda, заяви, че до 2020 г., автомобилите на марката с турбо двигатели ще представляват половината от общите продажби. По-специално, на пазарите в Европа, Северна Америка и Китай поради увеличаване на изискванията спрямо вредните емисии и налагане на по-високи екологични стандарти ще бъде увеличен делът на моделите с двигатели от гамата VTEC Turbo. Известно е, че към нея се числят еднолитровият трицилиндров мотор, както и четирицилиндровите с работен обем 1,5 и 2,0 литра.
Със създаването на новата гама от турбо двигатели в рамките на технологията Earth Dreams, Honda поема по пътя на европейските автомобилни производители към смяна на моделите с атмосферни мотори, които все още се произвеждат.
Турбо двигателят с работен обем 1,5 влезе в двигателната гама на десетото поколение Civic. И ако в САЩ оставиха алтернативния атмосферен двигател с работен обем 2,0 литра, то в Европа моделът през 2017 г. ще получи турбо двигатели 1,5 и 1,0 по избор.
Планът на Honda за постепенна замяна на атмосферните двигатели отдавна е в действие. Така например, през пролетта на тази година в Япония се появи новото поколение на минивана Step WGN и в него двулитровият атмосферен четерицилиндров мотор отстъпи място на 1,5 VTEC Turbo. През есента американците бяха изненадани от новото купе Civic със същия двигател, въпреки че по-рано този модел винаги е бил с атмосферен агрегат. Компанията Honda твърди, че в редица леки автомобили ще бъде заменен атмосферният четирицилиндров 2,4 с турбо двигателя 1.5, а в някои случаи с четилилиндров турбо агрегат (очевидно двулитров) ще замени сегашните V6 двигатели (японската марка не посочва точния списък на моделите). Между другото, има всички основания да вярваме, че родствената марка Acura също ще продължи по същия начин и в някои модели ще смени атмосферните двигатели с турбо мотори с по-малък работен обем.