Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Honda вече произвежда и самолети

01.07.2014 15:17
Туит

След почти десетгодишна развойна дейност желанието на Honda да покори висините вече е факт. Първият сериен самолет на компанията наречен Honda Jet извърши пробен полет над американската и щаб квартира в близост до град Грийнсбъро. Подробности за най-бързия и икономичен представител на свърхлекия клас в тази област.

Първият сериен самолет на Honda вече направи своя първи полет. В неговите рамки бизнес джетът се издигна на височина от 4700 м и достигна скорост от 643 км/ч. По време на изпитанията пилотите провериха работата на бордовото електрооборудване, органите за управление и спирачната система. Според производителя това ще бъде най-бързият икономичен бизнес-джет в своя клас. Това гласи основното съобщение от фирмата, но ние ще надникнем още малко зад кулисите на видното от пръв поглед.

На 25 юли 2006 година отговорните фактори на японската компания Honda обявяват началото на мащабно маркетигово и технологично сътрудничество в американската авиационна корпорация Piper Aircraft. Според мнозина навлизането на автомобилна компания в авиационния бизнес изглежда прекалено оптимистично, но Honda чийто устрем вече е насочен към небесните висини никога не е била привърженик на конвенционалното мислене. „Авиацията бе неизменна мечта на компанията ни в продължение на 40 години” твърдят от Honda Motor Co.

Но какво биха били мечтите, ако не провокираха желание за реализацията им. Затова от над две десетилетия насам в Honda упорито се работи в тази насока, а тъй като компанията вече има сериозен имидж на новатор, тя не би могла да си позволи да създаде самолет който да не да не отговаря на това и амплоа - стремежът е той да е най-бързият, лек и икономичен в своя клас.  

Резултат от развойната и конструкторска дейност вече е факт и се нарича HondaJet – свръхлек високоефективен бизнес джет с революционна компановка и изключително функционално разпределение на пространството. Благодарение на множеството патентовани нововъведения HondaJet  е с 30-35% по икономичен от сравними свръхлеки реактивни самолети, достига скорост от 420 възела, има пробег от 2600 км на височина от 9200 м и възможност за полет на 13 000 м с поддържане на кабинно налягане равностойно на това на 2200 м. Всеки от двата турбореактивни двигателя Honda HF 118 конструирани съвместно с General Electric създава статична тяга от по 8 кН при излитане. С малко по-малки размери от Cessna CJ1+, HondaJet разполага с 30% по-голяма кабина, постига с 10% по-висока крейсерска скорост, има 40% по-голям пробег и най-ниските емисии на вредни вещества в своя клас.  

 

Авангардни за самолетостроенето решения

 

Зад тези прости, но красноречиви числа всъщност стои огромната изследователска и развойна работа за създаването на високоефективна компановка. Новаторският прочит на аеродинамичните закони от страна на екипа на създателя на HondaJet Мишимаса Фуджино го кара да търси отговори извън общоприетото и да ражда идеи несъществуващи в трационното авиосторене. Сред тях са специфично оформените нос и крила, благодарение на чиято форма се създава ламинарен въздушен поток (състоящ се от паралелни слоеве без наличие на турбуленция) които намалява общото въздушно съпротивление. За целта тънките алуминиеви крила използват специално интегрално покритие с изключително гладка повърхност и висока якост. За допълнително намаляване на теглото фюзелажът е изцяло изработен от композитни материали, поради което е с цели 15% по лек от алуминиев еквивалент и предствлява сложен комплекс от специално създадени от Honda технологични решения, благодарение на което се осигурява по-голямо вътрешно пространство. За оптимизиране на последното спомага и патентованата конструкция за монтаж на двигателите на пилони върху крилата – почти непосилно в своята сложност решение отнело на инженерите цели три години работа за създаване на адекватни от аеродиначина гледна точка конструкции които да издържат теглото, вибрациите и тягата им. Усилията обаче си заслужават, особено в този сегмент където всеки кубичен сантиметър пространство е важен – така се избягва необходимостта от конструкция за закрепване на двигателите към фюзелажа отнемаща от ценното пространство за пътниците и се намалява въздушното съпротивление. Първоначално формата на предната част буди учудване, но тя е изцяло съобразена с изискванията за максимално ефективно аеродинамчино обтичане, а съпротивлението и е със 10% по-ниско от това на стандартните решения в този сегмент. Тя наподобява тази на оса, а след това елегантно прелива в останалата част на фюзелажа. Процесът на оптимизация на аеродинамиката се пренася и върху изпъкналото остъкляване, което осигурява чудесна видимост на екипажа и е интелигентно туширано от двуцветната окраска на самолета.

Благодарение на изнесените двигатели, в контура на интериора липсват каквито и да било чупки и извивки което осигурява повече възможност за подредба на местата. HondaJet е обзаведен в духа на най-добрите традиции на компанията с висококачествени, топли и естетични матариали, а благодарение на високотехнологичното снижено окачване пътниците са улеснени при слизане.

Страстта към авиацията изстрелва HondaJet към висините, но този самолет има сериозни бизнес основи тъй като е насочен към бързонарастващия сегмент на свърхлеки джетове макар че на практика е добър компромис между тях и следващия клас.

Основният пазар на Honda Jet ще стане САЩ. Самолетът още не преминал през държавно сертифициране, но Honda вече започна производството за да може да удовлетвори  търсенето на клиентите когато дойде моментът за начало на официалните продажби. Самото подразделение Honda Jet е създадено през 2006 година специално за разработването и производството на Honfa Jet. Създаденият от компанията самолет е първият в Япония, който е изцяло изготвен от една фирма без държавна поддръжка.

 

Текст: Георги Колев

 

HA – 420 HondaJet

Екипаж  2

Пътници              5(6)

Дължина              12,71 м

Размах  12,5 м

Височина             4,03 м

Макс.тегло при излитане                               560 000 кг

Двигатели            GE Honda HF120 turbofan с тяга по 8,04 кН

Макс.скорост 420 възела/778 км/ч

Крейсерска скорост         420 възела

Макс.дължина на полета                               2593 км

Таван на полета               13 107 м

Скорост на изкачване     20,27 м/сек

Производител    Honda Aircraft Company

Цена около 4 милиона долара  

Коментари

Галина С
15 грустных фото, которые заставят вас плакать >>> http://goo.gl/i5Y9Av <<< Забавный вопрос

comments powered by Disqus