Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Хорнър: Окачването ни е съобразено с правилника

06.04.2010 12:11
Туит

От Red Bull отново отрекоха слуховете, че окачването на RB6 е активно и категорично заявиха, че ще сезират ФИА, ако някой или някои от останалите отбори използват такъв тип система.

Red Bull има тотално превъзходство в началото на този сезон по отношение на квалификациите, като Себастиан Фетел спечели полпозишъна в Бахрейн и Австралия, а Марк Уебър – в Малайзия. Едно от обясненията е, че RB6 разполага с такъв тип окачване, който позволява минимален просвет по време на квалификациите при празен резервоар и съответно достатъчно голям за самите състезания, когато на борда има приблизително 190 кг гориво.

Слуховете са, че болидът на австрийския тим използва амортисьори с газов „пълнител“, посредством който се регулира височината на окачването, без да се променя твърдостта и реакцията му. Ето защо в квалификационно темпо автомобилът на Red Bull проявява ясно изразен „ботъминг“ (когато долната му част контактува за кратко с асфалта), а това не се наблюдава в началото на състезанията въпреки драстичните разлики в теглото.

От Red Bull отричат напълно наличието на подобна система, а ФИА подложи на обстойна проверка RB6 в събота вечер след квалификациите в Малайзия, без да установи каквито и да са нередности. Останалите тимове обаче твърдо вярват в наличието й, като дори се заговори, че в близко бъдеще MP4-25 на McLaren ще получат подобна.

„Нямаме такава, толкова е просто”, коментира тим-шефът Кристиан Хорнър пред Autosport. „Ако McLaren използват нещо подобно в Китай, ще подадем протест, тъй като на теория това е в разрез с правилата. От ФИА прегледаха обстойно нашия автомобил в събота вечер и останаха доволни – не можаха да открият системата поради простия факт, че такава няма.”

Според Autosport федерация може да сложи точка на всички тези спорове и да прекрати огромните разходи, които се инвестират в развитието на подобни системи, като разреши на отборите да коригират височината на очакването в събота след квалификациите. Това е свързано с промяна в техническия правилник, следователно, за да бъде приета тази корекция през настоящия сезон, всички отбори трябва да дадат одобрението си. Логично е да предположим, че Red Bull би се противопоставил на едно такова решение, при положение че наистина използва активно окачване. Кристиан Хорнър обаче коментира, че неговият тим вероятно ще приеме промяната. „Бих я подкрепил, тъй като ще ни спести много средства”, завършва босът на Red Bull Racing.

 

Коментари
comments powered by Disqus