За силовия агрегат компанията казва само, че е специална версия на атмосферен двигател
Pagani публикува първия тийзър за хиперавтомобила Huayra R. „Днес, около 13 години по-късно, ще напишем нова глава за това пътуване“, се казва в надписа. Препратка към историята сочи към пистовото чудовище Zonda R (AMG V12 6,0 със 750 к.с. и 710 Нм) и неговия брат Zonda Cinque (V12 7,3, 678 к.с., 780 Нм). Тези два автомобила са създадени практически паралелно. И сега също има шанс новият Huayra R да получи някакво лимитирано пътно издание.
Потъмненият тийзър на Huayra R показва голямо крило на четири крака с централен кил, подобно на Zonda Revolucion 2013 (V12 6,0, 800 к.с. и 730 Нм). Дифузорът също не отстъпва по големина на предишния модел.
През 2010 г. немският пилот Марк Басенг с купето Zonda R постави рекорд на Северната дъга на Нюрбургринг за серийни автомобили, макар и недопустими по обществени пътища - 6: 47,50 на разстояние 20,8 км. Оттогава рекордът е подобряван неведнъж. Pagani, разбира се, иска отново да напомни за себе си.
За силовия агрегат на Huayra R самата компания казва само, че е специално създадена версия на определен атмосферен двигател. Вътрешни източници смятат, че това е потомък на двигателя на Zonda R - V12 6,0 (GT 112, състезателна версия M120), който произлиза от двигателя Mercedes CLK-GTR. Не е ясно колко „коне“ ще могат да изтръгнат от него. Но според позицията в моделната гама, Huayra R е длъжен да предостави специална версия Pagani Huayra Imola (838 к.с., 1100 Нм). Тя обаче е оборудвана с AMG битурбо V12 6,0. Така че по отношение на въртящия момент атмосферният двигател няма да го изпревари по никакъв начин. Но по отношение на мощността може да бъде по-голяма , ако развива до 9500 оборота в минута и повече. Между другото, за турбо агрегата V12 на обичайния Huayra R, AMG ще го доставя на Pagani до 2026 г.