Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Hummer окончателно спазарен с китайците

12.10.2009 14:47
Туит

Компанията Tengzhong планира пазарна експанзия в Русия и Близкия изток с нови, по-икономични модели.

Китай най-после ще стъпи - макар и само с върха на пръстите си - на отдавна жадувания американски автомобилен пазар, след като Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery и щатският гигант General Motors обявиха, че са постигнали "окончателно споразумение" за съдбата на Hummer. Марката, която стана символ на американската обсебеност от големите двигатели и която почти се срина след петролната и финансовата кризи, ще стане собственост на китайците в рамките на броени месеци. Цената не се оповестява, но според запознати ще е около 150 млн. щ. долара.

Tengzhong е частна компания, чиито бизнес до момента е съсредоточен главно върху промишлени машини и строителство на мостове и жп-линии. От централата й обявиха, че възнамеряват да атакуват нови за Hummer пазари чрез по-икономични модели. Първата посока на експанзията ще е към Русия и Близкия изток. Щатският пазар за момента остава на заден план, което е логично решение с оглед актуалната тенденция. За първото деветмесечие на 2009 марката пласира едва 8200 автомобила в Северна Америка - с над две трети по-малко, отколкото за същия период на миналата година.

След продажбата Tengzhong ще контролира около 80 на сто от капитала на Hummer, остатъкът ще е в ръцете на предприемача Суолан Дуоджъ, един от най-големите световни производители на тенардит. Това е ключова суровина при производството на стъкла, хартия и перилни препарати.

"Допреди пет години бе немислимо китайска компания да купи американска марка", коментира Майк Дън от агенцията JD Power. "Днес обаче нещата са се променили драстично".

Коментари
comments powered by Disqus