Hyundai свали покривалото на прототипа i-flow, който ще се използва като база за развитието на следващото поколение Sonata. Серийната версия, която в Европа вероятно ще се казва i40, ще дебютира в началото на 2011 г.
Концепцията i-flow (4780 х 1850 х 1420 мм) се отличава с плавни, елегантни линии, чиято функция не е само естетска. Коефициентът на въздушно съпротивление от 0,25 например е една от водещите причини емисиите CO2 да не надхвърлят 85 г/км, а разходът на гориво да бъде свален до впечатляващите 3 литра за 100 км пробег.
За постигането на тези резултати все пак главна заслуга има и първото дизел-електрическо хибридно задвижване, разработено от Hyundai. Новият 1,7-литров двигател U2 с двустепенен турбокомпресор е комбиниран с електромотор, който се захранва от литиево-полимерни батерии. За съжаление корейците не публикуват динамичните характеристики на модела, но обещават, че той ще получи шестстепенна скоростна кутия с двоен съединител.
Интериорът на i-flow предефинира концепцията за купе тип седан и въвежда нови стандарти с използването на материали и технологии от следващо поколение, създадени съвместно с водещата химическа компания BASF. Основни елементи като седалките и централната конзола са разработени така, че теглото и обемът им да бъдат сведени до минимум. Интерфейсът на кокпита е организиран около голям екран, който реагира не само на докосване, но и на жестове. Лаковото покритие Liquid Metal, разработка на BASF Coatings, допринася за силното визуално въздействие на екстериора на i-flow.
Сред останалите интересни решения в i-flow впечатление правят соларният панел на покрива, както и термо-електрическият генератор, който превръща топлинната енергия от изгорелите газове в електрическа.
Накъде?
На живо не е нищо особено. Поредната азиатщина.
A_sega_?
Страхотна визия, дано и цената да е такава. Няма EU еквивалент...