Целта за 2017 ще бъде постигната благодарение на пазарите в САЩ, Китай и Русия
Hyundai Motor и партньорската компания Kia Motors прогнозират увеличение на глобалните си продажби през 2017 г. с най-малко 5%, след публикуването на първия годишен спад на продажбите през миналата година отблизо две десетилетия на миналата година.
Продажбите могат да отбележат ръст през тази година благодарение на развиващите се пазари и стабилизиране на ситуацията в Русия. В същото време Hyundai и Kia Motors готвят да разширят предлагането си в Съединените щати и Китай, смятат анализатори.
"С продължаваща бавно развиваща се световна икономика, с търговски протекционизъм в различни страни и със засилваща се конкуренция в автомобилната индустрия несигурността нараства повече о всякога", каза президентът на Hyundai Motor Group – Чунг Монг-ку в новогодишното си послание към служителите в понеделник.
На 78-годишният шеф на концерна каза, че автопроизводителите ще започнат да представят повече от 10 нови модела всяка година, включително нов SUV за развитите пазари и седан Genesis G70 през тази година.
Очакваното с 5% покачване на световните продажби за 2017 г. означава продадени 8,25 милиона превозни средства.
Hyundai Motor продаде 4,86 милиона автомобила в сравнение с целта си от 5,01 милиона през миналата година. Kia Motors реализира 3,02 милиона превозни средства, не много далеч от нейната цел от 3,12 млн.
Световните продажби на Hyundai Motor през 2017 г. трябва да достигнат 5,08 милиона продадени автомобила, докато по-малкият партньор определя целта си от 3,17 милиона превозни средства.
Вицепрезидентът на Kia Motors Лий Хьонг-кеун предупреди за сериозна конкуренция през следващата година. "Очаква се конкурентите да започнат нападение по целия франт на базата на конкурентоспособността на техните разходи", каза той пред служители.
В крайна сметка топ мениджъри платиха цената за губещата година на Hyundai Motor. Шефът на марката в САЩ подаде оставка, а ръководителите на продажбите в Южна Корея и Китай бяха сменени.