Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Hyundai i10 Electric: Малко и зелено

18.09.2009 11:19
Туит

На автомобилния салон във Франкфурт Hyundai официално представи серийната версия на i10 Electric. Електромобилът ще се появи на пазара в Южна Корея през втората половина на 2010 г.

Както може да се предположи от името, новият представител във фамилията на Hyundai е базиран на хечбека i10, но под капака му работи електромотор с максимална мощност от 49 кВт (65 к. с.) при 11500 об./мин. Захранването се осигурява от модерна литиево-полимерна батерия с капацитет 16 кВт/ч, която е съвместна разработка с LG.

От Hyundai обещават автономен пробег от 160 километра, ускорение от място до 100 км/ч за 15 секунди и максимална скорост от 130 км/ч. Зареждането може да се осъществява по два начина – от стандартната електрическа мрежа (при 220 В) и с промишлен ток (413 В какъвто явно е стандартът в Корея). При първия вариант пълният заряд отнема 5 часа, докато при бързия цикъл батерията достига 85% от капацитета си само за 15 минути.

За да запазят ниското тегло на мъника, от Hyundai са преработили цялата периферия на мотора – хидравликата за спирачките и волана, водната помпа, която се грижи за охлаждането на батерията и електромотора, както и климатичната система са изцяло електрически.

Впечатление прави и използването на много по-скъпата литиево-полимерна технология за сметка на традиционните литиево-йонна и никел-металхидридна. Ползите от нея обаче са очевидни – акумулаторите на i10 могат да се похвалят с 30% по-малко тегло, 40% по-малко обем и 12% по-голяма ефективност спрямо никел-металхидридния им аналог. Периодът на саморазреждане също е по-голям, а влиянието от температурните промени – много по-ниско.

На този етап от Hyundai не планират мащабно серийно производство, тъй като цената на електрическия пакет е прекалено висока – около 10 000 евро. Очаква се разходите да паднат значително в близко бъдеще и i10 Electric да стане масов през 2012 г. На този етап обаче корейците ще се ограничат само до местния пазар, като производството ще стартира в началото на 2010 г.

Коментари
comments powered by Disqus