Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Hyundai i10, Renault Twingo и Suzuki Alto: Малки радости

03.08.2011 17:58
Туит

Те са дребни и маневрени - не се плашат дори от най-тежките изпитания, които могат да срещнат из градските джунгли. Наред с това, цената им е под 20 000 лева. Кой от трите модела ще спечели това съревнование?

Моля, заповядайте! Сядайте зад волана, радвайте се на живота и не му мислете за разходите. Този автомобил ще бъде ваш верен помощник в града, а цената е само 17 000 лева.“ Ако от Suzuki имаха практиката да продават автомобилите си на открито, с право биха рекламирали своя продукт с думи, близки до тези.

Всичко си струва

Ако живеете в голям град, инвестицията в малък автомобил със сигурност си заслужава. Ако си търсите такъв, то в представителствата на Suzuki ще останете приятно изненадани от факта, че в момента моделът Alto във върховото изпълнение GLX струва съвсем малко над 17 000 лева с ДДС. Ако се зачетете по-подробно в ценовата листа скоро ще откриете, че предвид цената си, дългото три и половина метра Alto е повече от добре оборудвано. Четири врати, радио със CD-плеър, електрически прозорци отпред, регулируема във височина шофьорска седалка, климатична инсталация, шест въздушни възглавници и дори електронна стабилизираща програма ESP – всичко това е част от стандартната екипировка на автомобила.

Двамата конкуренти нямат как да се похвалят с подобно съотношение цена-обзавеждане. Нито частично обновеният наскоро Hyundai i10, нито Renault Twingo имат серийна система ESP, при корейският модел климатикът също понадлежи на доплащане, а цената му е най-високата в теста. Twingo се продава на цена, близка до тази на Alto, но оборудването му е с една идея по-бедно. Затова пък 3,60-метровият французин може да се похвали с различни практични детайли и най-уютно декорирания интериор в това сравнение.

Малките неща

Това са все симпатични детайли, които радват всеки, който се качи в Twingo. Уви, притежателите на Alto могат само да мечтаят за това. За тях остава отличната функционалност, но и еднообразен сив ландшафт от твърда пластмаса, характеризиращ се с пълно отсъствие на опити за приветлив дизайн. Единственият по-нестандартен детайл тук са открехващите се прозорци на задните врати. Опцията, която клиентът може да поръча, е само една - боя металик. Точка.

Ако не броим колелата от алуминиева сплав, в Hyundai очевидно също не виждат основателна причина да предлагат някакви „луксозни екстри” за своя малък модел. Корейците обаче са се постарали i10 Style поне да изглежда малко по-жизнерадостен отвътре. Цветните пластмасови елементи и сините циферблати на контролните прибори (които, между другото, се разчитат доста трудно при пряка слънчева светлина) внасят доза свежест в салона. Места за съхранение на различни предмети и поставяне на чаши и бутилки има в изобилие. По отношение на качеството на изпълнение в интериора, Hyundai и Renault видимо се представят по-добре от Suzuki, но Alto успява да се реваншира за това в графата с разходите.

Размерът е от значение

Когато отворите багажника на сглобения в Индия автомобил обаче, веднага става ясно, че той няма как да спечели победа в оценяването на каросериите. Трудно достъпното багажно отделение побира смехотворните 129 литра – обем, който може да бъде увеличен до 774 л при сгъване на доста немърливо изработената задна седалка. Конкурентите с по-ъгловати каросерии имат товарна вместимост съответно 225 (при i10) 230 литра (при Twingo). Като допълнение в Hyundai могат да се съберат и някои дреболии в тайника под двойното дъно на багажника.

Особено силно впечатление прави гъвкавостта на интериора при Renault – по стара традиция на Twingo всяка от двете половини на задната седалка може самостоятелно да се регулира както по наклон, така и по дължина. Така човек може да избира между максимален простор за пътниците отзад и достигащо до 959 литра багажно пространство – при подобни постижения отчасти затруднения достъп до задните места остава на заден план.

Малкия бегач

Време е да погледнем под миниатюрните предни капаци на трите автомобила. В тази ценова категория е логично, че няма как да очакваме свръхмощни машини, затова и не бива да се учудваме от факта, че Suzuki разполага с един литър работен обеч, 68 к.с. и максимален въртящ момент от 90 нютонметра. Веднъж пуснат в действие обаче, малкият трицилиндров агрегат реагира спонтанно при подаване на газ и създава впечатление, че тежащото 885 килограма Alto се изстрелва напред доста по-енергично, отколкото показват обективните измервания. Бензиновият мотор с лекота набира обороти чак до максималната граница от 6000 об./мин, което в комбинация с прецизното превключване на предавките създава почти спортно усещане при по-динамично шофиране. Сухите числа също говорят достатъчно ясно - с време за междинно ускорение от 80 до 120 км/ч за 26,8 секунди, Alto се представя по-добре дори от Renault с неговите 75 конски сили и 1,2 литра кубатура.

Стегнатата настройка на окачването на Alto положително не води със себе си добър комфорт на возене, но пък е основен „виновник” за изненадващо добрата водимост на автомобила. В класическия слалом мъникът единствен в теста успява да развие над 60 км/ч, а в теста за екстремна смяна на посоката при високо темпо Alto се представя почти на еднакво ниво със стъпващото на доста по-широки гуми Twingo. Който обаче си позволи твърде смели изстъпления и игнорира силните странични колебания на каросерията, бързо бива вразумен от грубите намеси на системата ESP.

Добри слуги

Renault е най-тежкият модел в теста и се държи послушно, остава безпроблемен в критични ситуации, но подобно на i10 няма никакви спортни амбиции. И двата модела са по-скоро комфортно ориентирани, а обратната връзка от кормилните им уредби е малко неясна. Twingo и i10 возят учудващо добре за представители на малкия клас и преминават през напречни фуги и дълги неравности значително по-плавно, отколкото Alto. Благодарение на удобните седалки, по-дългите преходи също не са проблем – стига на двигателите да не им се налага да работят непрекъснато в твърде високи режими. В такива ситуации двата четирицилиндрови двигателя протестират с досадно силно бръмчене.

Въпреки осезаемите разлики в мощността и ускорението, Renault и Suzuki се класират наравно в оценката на задвижването. Причината за това се крие в разхода от 6,1 литра, който отчете Alto – най-доброто постижение в съревнованието. Ако сте внимателни с десния си крак, спокойно може да спестите още около един литър на сто километра. За слабоватия и набиращ обороти с изявена неохота мотор с 69 к.с. на Hyundai остава само последното място. Малката утеха в случая е, че с консумация 6,3 литра/100 км той все пак е малко по-икономичен от Twingo.

Последна възможност

При изпитанията за пътно поведение i10 се представя най-зле. Освен най-ниско темпо и най-силно странично накланяне на каросерията, моделът демонстрира и склонност към занасяне на задницата. Недобри са и резултатите от спирачните тестове на корейския модел, който спира едва след 41,9 метра от 100 км/ч със загрети спирачки. Alto спира дори още по-зле, което всъщност не е извинение за екипирания с четири дискови спирачки i10.

Именно спирачките са факторът, който от една страна отпраща изгодното и пъргаво Suzuki Alto на последното място, а от друга бетонира победата на функционалното, уравновесено и отлично изработено Twingo. i10 се класира между двата модела и печели симпатии основно с вътрешния простор и приятни комфорт на возене.

Текст: Михаел фон Майдел
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Оценка

1. Renault Twingo 1.2 16V - 416 точки

Twingo бавно, но ефективно събира точки с балансирания си характер, високо равнище на активна безопасност и изключително гъвкав интериор. Комфортният французин е отличен малък автомобил на разумна цена.

2. Hyundai i10 1.1 Style - 408 точки

Добре изработеният корейски автомобил следва Twingo по петите – дори по отношение на комфорта на возене. Мудният двигател, „нервната” при резки маневри задница и слабите спирачки обаче отнемат шансовете за победа на i10.

3. Suzuki Alto 1.0 GLX - 402 точки

Alto предлага богато оборудване на ниска цена. Енергичният и икономичен трицилиндров мотор, както и пъргавата водимост правят чудесно впечатление. Комфортът, качеството на материалите в интериора и спирачките определено не са добри.


Технически данни

1. Renault Twingo 1.2 16V - 416 точки 2. Hyundai i10 1.1 Style - 408 точки 3. Suzuki Alto 1.0 GLX - 402 точки
Работен обем --- --- ---
Мощност 75 к.с. при 5500 об./мин 69 к.с. при 5500 об./мин 68 к.с. при 6000 об./мин
Максимален
въртящ момент
--- --- ---
Ускорение
0 – 100 км/ч
13,4 с 14,5 с 14,3 с
Спирачен път
при 100 км/ч
40 м 42 м 43 м
Максимална скорост 169 км/ч 156 км/ч 155 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
6,7 л 6,3 л 6,1 л
Базова цена 17 590 лева 11 690 евро 17 368 лева
Коментари
comments powered by Disqus