Първи километри зад волана на малкия кросоувър на базата на i20
С първите си впечатления от новия бензинов трицилиндров мотор ви запознахме преди време, с който Hyundai постепенно възнамерява да замести досегашната си 1,4-литрова машина с атмосферно пълнене и четири цилиндъра. Сега благодарение на модела Hyundai i20 Active имахме възможността да се срещнем с модерния малък мотор още веднъж, допълнително затвърждавайки мнението си за него. Конструктивно заложените вибрации са сведени до минимум, като работата на мотора е приятно култивирана както на празен ход, така и при набиране на обороти. Особеният акустичен дизайн вместо да дразни, дори увеличава удоволствието зад волана, тъй като създава усещането за наличие на повече от реалните 120 конски сили под предния капак. При това приятното за ухото ръмжене никога не става неприятно шумно, дори когато стрелката на оборотомера премине делението 4000.
Енергичен трицилиндров турбомотор
Още по-важно във всекидневието обаче е обстоятелството, че максималният въртящ момент от 172 нютонметра е на разположение от съвсем рано – и по-точно от 1500 завъртания на коляновия вал, оставайки костантен чак до 4000 об./мин. Или казано с други думи, с този мотор Hyundai i20 Active е в състояние да ви предложи повече от прилична тяга в почти целия спектър от работни режими на своя двигател. За любителите на статистическите съпоставки е добре да се спомене, че максимумът на тягата при 1.0 Turbo GDI превъзхожда съответната стойност при досегашния 1,4-литров атмосферен вариант с около 30 процента.
Повече за впечатленията ни от новия Hyundai i20 Active може да откриете на страниците на августувския брой на списание auto motor und sport България.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: авторът