Първи впечатления от един от най-очакваните електромобили за годината
След огромния успех на Ioniq 5, дойде време и Ioniq 6 да се намеси в играта. Първи впечатления.
Корейците не спират да ни изумяват! За едва около три десетилетия от бледи имитатори те се превърнаха във водещи световни автомобилни производители. Замислете се само колко малко време всъщност измина от Lantra, Pony и компания до Ioniq и компания. Между техниката и дизайна на тези автомобили се простират цели светове, дори вселени. Изцяло електрическият Ioniq 5 с лекота отвя конкуренцията в няколко сравнителни теста, а в началото на 2023 година към него се присъединява и Ioniq 6.
За разлика от Ioniq 5 с неговите кубични форми, Ioniq 6 залага на плавна капковидна форма, която му носи изключителния коефициент на обтекаемост от 0,21. Мерките за оптимизиране на аеродинамиката започват от управляемите клапи в предната част, преминават през така наречените въздушни завеси и специалните облицовки вътре в калниците, преминават през гладкото дъно и достигат до задната част с дифузьор и впечатляващ спойлер, който се осветява от 240 LED пиксела. За разлика от чудото на аеродинамиката Mercedes EQXX, каросерията на дългия 4,86 кореец има мека извивка в края на задната част.
Автомобилът работи серийно с 800-волтова технология и в зависимост от версията има батерия с капацитет до 77,4 кВтч. При Ioniq 6 4WD има по един задвижващ електрически агрегат на всеки мост, което позволява постигането на впечатляващи динамични показатели. Интериорът има много характерен дизайн, като общо 700 светлинни пиксела се грижат за характерната визия вътре и отвън.
Лесно управление на функциите
Базата на автомобила е новата платформа за електромобили на концерна (Electric Global Modular Platform, E-GMP), която вече познаваме от Ioniq 5 и Kia EV6. Платформата позволява постигането на плоско дъно без централен тунел, както и изобилие от място в интериора, който от своя страна разполага с два 12-инчови екрана, един от които – сензорен. Който поръча предлаганите срещу доплащане странични огледала с камери, получава три километра бонус пробег, както и още два екрана, на които се прожектира картината от всяка от камерите. Четири от общо 700-те светлиннни пиксела Hyundai са позиционирали на централната част от волана, където те дават информация за нивото на заряд на батерията.
Повече за впечатленията ни за новия Hyundai Ioniq 6, както и много други теми от света на автомобилите, можете да откриете на страниците на ноемврийския брой на списание auto motor und sport, който вече е на пазара.
Текст: Йорн Томас
Снимки: Кристиан Битман