Приблизително 30 000 лева ще струва участието в първия сезон на едномарковия шампионат Hyundai Racing Trophy. Календарът ще включва три старта от рали шампионата и три от пистовия на БФАС.
Hyundai Racing Trophy ще бъде ориентиран предимно към младите пилоти, обясниха организаторите на шампионата днес, като през първата година ще бъдат подготвени приблизително десет автомобила. За база ще се използва купе версията на новия i20, чието производство стартира този месец.
Първоначалната версия на състезателния автомобил ще получи 1,4-литровия атмосферен мотор и шестстепенната скоростна кутия на цивилния i20. Задължителният ролкейдж ще бъде подготвен от британската компания Custom Cages и ще бъде комбиниран с противопожарна система, хомологирани седалки, предпазни колани и волан. По окачането ще бъдат сменени амортисьорите, спирачките са заводските, но с нови накладки и спирачна течност. Изпускателната система също е модифицирана
Автомобилът ще бъде подготвен изцяло според приложение J на ФИА, като организаторите планират и хомологация за шампионатите навън. Следващата стъпка е преходът към 1,6-литров мотор с принудително пълнене и секвенциална трансмисия, като целта е да бъдат покрити изискванията на клас R3.
Първият сезон ще включва шест състезания, които са част от националните шампионати на БФАС - рали "Твърдица", рали "България" и рали "Сливен", както и писти "Стара Загора", "Бургас" и "София". Пилотите, регистрирани за Hyundai Racing Trophy, няма да участват в генералното класиране на надпреварите, а единствено в индивидуалното за едномарковия шампионат. Догодина ще има отделни шампионати рали и писта, като организаторите планират и макадамови състезания, както и зимно рали.
В момента текат преговори за фирмата доставчик на гумите, като тя ще осигури на всеки екипаж 17 семи слика за цял сезон. Това е и една от най-проблемните зони за бъдещия шампионат, тъй като този тип гуми не е адекватен за професионален спорт, а и бройката е твърде ограничена.
Сезонът в Hyundai Racing Trophy ще струва приблизително 30 000 лева. Първоначалната лизингова вноска за автомобила ще бъде 5550 лева, а за участие през целия сезон - 2000. Месечната вноска за изплащането на автомобила ще бъде 620 лева, а за участие - 1300. Самите автомобили ще стоят при организаторите на шампионата, които гарантират, че техниката ще бъде идентична за всеки един състезател. След края на тригодишния договор пилотът може да придобие автомобила.
Организаторите са планирали награден фонд за всяко състезание, като победителят ще получава 2000 лева, вторият - 1000, а класиралият се на трета позиция - 500. За шампиона се подготвя и специална награда, която все още се пази в тайна.
Hyundai Racing Trophy ще получи и адекватното медийно отразяване, ако първоначалните планове на организаторите бъдат реализирани. Вече има и сключен договор за телевизионното му излъчване. Развитието на всеки един състезател ще се следи индивидуално, като за подготовката на пилотите ще отговаря и специално избран треньор.