Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Hyundai ще атакува Пайкс Пийк и рекорда на Чудовището

22.04.2010 14:02
Туит

Hyundai ще атакува 10-минутната граница за изкачване на американския връх Пайкс Пийк с Genesis RM580, дело на пилота на марката Рис Милън и неговия екип Rhys Millen Racing.

Новозеландецът ще разчита на автомобил, който много прилича на прототип от сериите "Льо Ман", за да се пребори с доминиращия в последните години ветеран Нобухиро “Чудовището” Таджима и неговото Suzuki SX4 с близо 900 “коня”.

Двамата ще водят битката в най-бързата категория - Unlimited class, където няма ограничения на мощността, теглото, аеродинамиката, гумите или каквото и да е. Спортният директор на Suzuki държи настоящия рекорд от 10:01.41 мин., поставен през 2007 г., с който остави в историята постижението на бащата на Рис – Род Милън, от 10:04,06 мин.

През миналата година Рис, който е сред лудите екстремисти на Red Bull, постави рекорда в изкачването на върха с автомобил с две задвижващи колела с Hyundai Genesis Coupe. На 27 юни той ще се бори с новия си проект за връщането на абсолютния рекорд в семейството.

За целта неговият RM580 е задвижван от турбинирания 3.8-литров Lambda V6 двигател на Hyundai, чийто обем е увеличен до 4.1 л. Моторът има капацитет от 750 к.с., но от екипа са преценили, че и 675 “коня” ще му бъдат достатъчни, за да покори върха.

Мощността му се предава към четирите 17-цолови колела чрез полуавтоматична трансмисия и активен диференциал, който може да прехвърли между 10 и 100% от въртящия момент само към предните колела в зависимост от условията на пътя.

Шасито представлява тръбна конструкция, а цялото купе е направено от карбон. Задното крило е активно, за да създава по-малко въздушно съпротивление на правите и да осигурява по-голяма стабилност в завоите и в режим на спиране. Масата на автомобила е само 850 кг.

“Подобряването на рекорда и слизането под 10-минутната граница е мечтата ми през последните 10 години", обясни Милън. "Най-накрая имам екип, подкрепа и производител, които полагат сериозни усилия, за да премина отвъд рекорда. Целта ми е да бъдем с най-бързия автомобил по трасето, да обезвредя Чудовището и да върна рекорда на фамилията Милън”, добави новозеландецът.

Остава въпросът дали той ще успее да подобри постижението на баща си в най-лудото и предизвикателно планинско изкачване и дали ще стане първият, слязал под 10-минутната граница на 19.98-километровото трасе. Отговорът ще стане ясен на 27 юни.

Коментари
comments powered by Disqus