Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Hyundai Sonata Hybrid: Официално

01.04.2010 11:53
Туит

Hyundai представи официално хибридния Sonata в Ню Йорк. Паралелната система осигурява разход от 39 мили с един галон или 6 литра за 100 км пробег при европейските стандарти.

Blue Drive системата на корейците използва шестстепенна автоматична скоростна кутия и електродвигател, който играе ролята на преобразувател на въртящия момент. Максималната му мощност е 30 кВт (40 к.с.), а въртящ момент – 205 Нм. Според официалния пресрилийз той позволява на Hyundai Sonata Hybrid да се движи изцяло в електрически режим при скорост не по-голяма от 100 км/ч, но по всяка вероятност корейците имат предвид, че електродвигателят може единствено да поддържа тази скорост, а за ускорението отговаря изцяло двигателят с вътрешно горене.

Той е 2,4-литровият четирицилиндров Theta II, но специално за Hyundai Sonata Hybrid е модифициран, за да работи по цикъла на Акинсън. Максималната му мощност е 169 к.с. при 6000 об./мин, а кривата на въртящия момент достига своя пик от 211 Нм при 4250 об./мин. В резултат комбинираната мощност на целия силов тракт бележи 209 к.с., което е най-доброто постижение в сегмента, твърдят от Hyundai, съпоставяйки модела си с Toyota Camry Hybrid, Nissan Altima Hybrid, Ford Fusion Hybrid и Lexus HS250h.

Пакетът се допълва от литиево-полимерната батерия, чийто капацитет достига 5,3 амперчаса, а напрежение – 270 волта. Произведена е от LG Chem и тежи само 45,5 килограма. За сравнение аналогичната никел-металхидридна батерия при Camry е 56,2 кг. За съжаление корейците не дават информация за автономния пробег, който може да гарантира високотехнологичната батерия, но обещават минимум 10 години жизнен цикъл и 150 000 километра пробег.

За да увеличат ефективността на Sonata Hybrid, инженерите на Hyundai са свели теглото й до 1568 килограма, а коефициентът на челно съпротивление – до 0.25 Cd. Тези мерки в комбинация със задължителния вече старт-стоп, системата за възстановяване на кинетичната енергия, електрическото сервоуправление и климатик позволяват среден разход от 6 литра на 100 при извънградско шофиране и 6,4 при натоварен трафик, където е и силата на модела.

Базовата цена на Hyundai Sonata Hybrid на американския пазар ще бъде около 28 000 долара.

Коментари
comments powered by Disqus