Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

И догодина ще има промени в правилника

24.01.2014 10:24
Туит

ФИА ще коригира отново правилника за сезон 2015, за да неутрализира пасива на по-тежките пилоти. Механизмите за ограничаване на разходите ще бъдат гласувани през юни тази година.

От 2015 г. минималното тегло на автомобила и пилота ще бъде увеличено с 10 кг до 701. Причината за това е, че отборите изпитват сериозни затруднения да се вместят в настоящите ограничения заради по-тежките турбодвигатели, което е огромен минус за по-едрите състезатели. 10 килограма се равняват приблизително на три десети в съвременната Формула 1, които пък от своя страна се равняват на близо месец развойна дейност.

Тази промяна трябваше да присъства още в правилника за сезон 2014, но част от отборите се обявиха против нея. Идеята за ограничаване на разходите през 2015 г. също има противници. ФИА обаче е твърдо решена да я реализира. След последната си среща Федерацията, Бърни Екълстоун и отборите излязоха с официално съобщение, което гласи, че е „постигнато единодушно съгласие относно намаляването на разходите и механизмите за контрол на разходите”. Принципната рамка ще бъде гласувана през юни 2014 г., като тя ще бъде приложена в началото на 2015-а.

За 2015 г. е предвидена също забраната за използване на механизми за предварително подгряване на гумите. Правилникът ще бъде коригиран също и в частта си за аеродинамиката в предната част, която е тема номер едно при представянето на новите автомобили този сезон заради спорната им естетика.

ФИА гласува също някои минимални промени за предстоящия сезон 2014. Наказанията от 5 секунди за минимални нарушения от страна на пилотите ще се прилагат в момента, когато авомобилът влезе в бокса. Механиците ще изчакат тези 5 секунди да изтекат, след което ще имат право да обслужат автомобила. Ако спиране в бокса не предстои, наказателните секунди ще бъдат прибавени към крайния резултат на пилота.

По-тежките гуми на Pirelli са причината ФИА да увеличи с един килограм минималното допустимо тегло на автомобила до 691 за новия сезон. Очакваните проблеми с надеждността на новите двигатели пък дават право на отборите да нарушат шест пъти „вечерния час”, без да бъдат наказвани. 

Коментари
comments powered by Disqus