Nissan и Dongfeng създадоха съвместно предприятие в Китай специално предназначено за производство на моделите на луксозната марка, като част от намеренията и да увеличи значително продажбите си в близките години в глобален мащаб
Nissan създаде съвместно предприятие с Dongfeng Motor Corp. в Китай имащо за задача производството на моделите на луксозното подразделение на марката Infiniti, предназначени за най-големия автомобилен пазар в света. Всяка от компаниите – Nissan и Donfeng ще притежава по 50 процента от предприятието, което ще продава произведени в Китай автомобили носещи името Dongfeng Infiniti, както и внесени от Япония модели на Infiniti.
Управляващият директор на Infiniti China Даниел Кирхерт е избран за президент на съвместното предприятие, което ще се нарича Dongfeng Infiniti Motor Company. Nissan, който премести щаб квартирата на Infiniti в Хонг Конг преди две години има намерение да продаде 30 000 автомобила от луксозната марка през тази година в Китай, което е ръст от 80 процента спрямо предишната година. Компанията смята през 2018 година броят им да достигне 100 000, като половината от тях трябва да бъдат местно производство. През ноември в Китай трябва да започне производството на спортния седан Q50L и на удължена версия на SUV модела QX50 в началото на 2015 година.
Автомобилите ще се произвеждат в завода в провинция Централен Хубей, където Nissan в момента сглобява местните си модели Nissan Teana и Murano като част от предприятието Dongfeng Nissan Passenger Vehicle Co.
Infiniti е продал 18 279 автомобила за първите осем месеца на тази година, над двойно повече от същия период на предишната година, а продажбите са нараснали с 54 процента през 2013 година. Съобщението за създаването на съвместното предприятие обаче дойде в момент в който продажбите на леки автомобили в Китай през миналия месец нарастват с най-ниското темпо от март, поради „охлаждането“ на икономиката, и въвеждането от правителството на антимонополни закони за чуждите производители. От юли насам, автомобилните производители като Jaguar Land Rover, Mercedes- Benz и BMW намалиха цените си след началото на разследвания срещу тях от правителството за свръхнадценени автомобили и резервни части.
Местното производство на луксозната марка на Nissan следва подобна стратегия като тази на премиум марката на General Motors Cadillac и това трябва да и помогне в конкуренцията с трите германски луксозни марки – Audi, BMW и Mercedes-Benz, които в момента са доминиращи на китайския пазар. И трите компании произвеждат автомобили в Китай, благодарение на което се намаляват производствените цени и се избягват солидните вносни мита. За сметка на това им се налага да делят печалбите си местните китайски партньори. Nissan вижда в Китай възможност да утрои глобалните продажби на Infiniti до половин милион автомобила през 2016 година. В момента продажбите на Infiniti са едва една трета от тези на Audi в глобален мащаб.