Естонецът спечели рали "Турция" и третата си поредна победа
От Танак (Toyota) оцеля в касапницата край Мармарис и влезе с гръм и трясък в битката за шампионската титла, след като настоящият шампион Себастиан Ожие (M-Sport Ford) и лидерът във временното класиране Тиери Нювил (Hyundai) отпаднаха в събота. Двойната победа на Toyota, за която огромна заслуга има и Яри-Мати Латвала, затегна възела и в шампионата на производителите, където японците вече са фаворити.
Началото на рали „Турция” въобще не предполагаше толкова драматичен финал. Двамата пилоти на Citroen Крейг Брийн и Мадс Йостберг заедно с Андреас Микелсен (Hyundai) се възползваха от задната си стартова позиция и бързо окупираха челните места. Две спукани гуми обаче оставиха Брийн едва осми в края на петъчния ден, докато Мадс Йостберг излетя от пътя в шестата отсечка.
Драмата за двамата пилоти на Citroen продължи и в събота. Йостберг отпадна заради повреда в турбото, а Брийн напусна състезанието, след като неговият C3 WRC се запали и изгоря. При Микелсен разочарованието също бе пълно. Норвежецът остана само със задно предаване в събота следобед заради повреда в трансмисия и на финала трябваше да се задоволи с петата позиция, въпреки че водеше с над половин минута след десетия етап.
Микелсен спореше със Себастиан Ожие преди техническите проблеми да му отнемат първото място. Съдбата се усмихна веднъж на французина, защото лидерът в шампионата Тиери Нювил отпадна след осмия етап заради повреда в предно ляво окачване. Усмихна му се и когато в деветия етап скъса носач, но имаше резервен и с помощта на Елфин Еванс (M-Sport Ford) продължи, макар и с наказание от 60 секунди заради закъснение на десетата контрола. В третата критична ситуация обаче късметът логично обърна гръб на шампиона. Ожие излетя от пътя в деветия етап и напусна голямата битка.
При тези обстоятелства пред От Танак се отвори невероятната възможност да се върне в битката за титлата. И естонецът се възползва от нея, макар и с леката подкрепа на Toyota. В събота следобед Латвала се доближи на осем секунди от своя съотборник, но Томи Макинен забрани на двамата си пилоти да се състезават с оглед на предстоящия перфектен резултат.
Последната въпросителна остана за „пауърстейджа”. Танак бе длъжен да не рискува, но спечели не само рали „Турция”, но и третото място в последната отсечка. Двубоят между Ожие и Нювил завърши с утешителни пет бонус точки за белгиеца и четири за световния шампион. Така три кръга преди края на сезона само 23 точки разделят Нювил, Танак и Ожие, а Toyota вече е начело при производителите с пет точки аванс спрямо Hyundai.
Хейдън Падън (Hyundai) спечели първия си подиум този сезон, а Теему Сунинен спаси екипа на M-Sport, финиширайки четвърти. Зад петия Андреас Микелсен остана Хенинг Солберг, който поднесе голямата изненада, тъй като стартира в Турция с Skoda Fabia R5. Норвежкият ветеран обаче не беше регистриран за WRC 2 шампионата, което отреди първото място на седмия в генералното класиране Ян Копецки (Skoda Fabia R5).
Челната десетка допълниха Симоне Темпестини (Citroen C3 R5), Крис Инграм (Skoda Fabia R5) и Себастиан Ожие, който изпревари европейския шампион Кайетан Кайетанович (Ford Fiesta R5) в предпоследния етап. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.
Следващият кръг от WRC е рали „Великобритания”, което стартира на 4 октомври.