Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Impreza WRC2007: Новият боец на Subaru

02.03.2007 19:03
Туит

Subaru WRT официално представи днес Impreza WRC2007, която ще дебютира в Световния рали шампионат по време на предстоящия четвърти кръг за сезона - рали “Мексико” (9-11 март). Двойките Петер Солберг – Фил Милс и Крис Аткинсън – Глен Макнийл ще разчитат на новия претендент за първа победа след далечната 2005 година, когато Солберг спечели три състезания и завърши втори в класирането при пилотите.

Impreza WRC2007 е резултат на съвместната работа на инженерните и дизайнерски екипи на Fuji Heavy Industries Ltd и Subaru Tecnica International (STI) в Япония и Subaru WRT в Англия. Новият автомобил е запазил базисните компоненти, характерни за доброто поведение на Impreza WRC2006, но включва множество ключови промени, които да гарантират по-добрите показатели на наследника спрямо своя предшественик.

Ръководителят на техническия екип на Subaru WRT Стийв Фаръл коментира: “Нашата задача бе да конструираме автомобил, чиято предница отговаря по-добре на изискванията на пилота, осигурява по-добро сцепление и по-балансирано износване на гумите, най-вече при дългите скоростни етапи. За да постигнем тази цел, използвахме различна философия по отношение на разпределението на теглото, геометрията на окачването и настройките на диференциала. Амортисьорите също са нови, което ни кара да вярваме, че Impreza WRC2007 ще се държи по-добре на пътя и няма да има проблеми със сцеплението.”

По думите на Фаръл претендентът на Subaru WRT ще разчита и на нов радиатор, нов охладител на сгъстения въздух на турбокомпресора, както и модифицирани предна броня и капак, които да съответстват на измененията в охладителната система.

“Още от края на миналата година взаимодействаме активно с екипа на Subaru в Япония, за да коригираме някои особености на автомобила - версия 2006. Целта бе да ускорим в максимална степен появата на новата машина. BFGoodrich е нашият нов партньор за сезон 2007, което означава, че рали “Мексико” ще бъде дебютен за Subaru с гумите на престижната марка. Все още имаме какво да учим в тази насока, но се отнасяме с необходимото внимание към липсата на опит”, коментира босът на Subaru WRT Ричард Тайлър.

Много малко автомобили могат да се  сравняват с Impreza по отношение на успехите в Световния рали шампионат. Историята на марката стартира през 1992 година, когато на бял свят се появява стандартната версия на модела и рали концепцията. За изминалите 13 сезона Impreza има 46 победи във WRC, като всяко една от корекциите върху състезателния автомобил е била основа за развитието на серийния аналог. Две са основните причини за успеха на модела: надлъжно разположеният агрегат и запазената марка на Subaru в областта на задвижването на четирите колела - Symmetrical AWD.

“Взаимодействието между екипите на Subaru в Япония и Англия е основният фактор, който направи възможна появата на WRC2007 в толкова кратки срокове”, коментира Шигео Сугая, ръководител на производствения отдел. “Екипът в Япония е отговорен за две основни области: първата е конструкция на тялото, включително и аеродинамичните компоненти, а втората – подобряване функционирането на агрегата. Двигателят на Impreza WRC2006 ни помогна да запазим и съответно усъвършенстваме поведението на автомобила при средни и ниски скорости. По традиция цялостната конструкция на двигателя е алуминиева, но все по-активното използване на олекотени сплави ни позволи да намалим допълнително теглото.

Работихме рамо до рамо с инженерите на Subaru WRT върху някои специфични проекти и предоставяхме пълната си подкрепа при нужда. Отделен екип, съставен от  японски и английски специалисти, отговаряше за усъвършенстването на окачването и аеродинамиката. Групите, участващи в разработката на новия автомобил, си комуникираха директно, а моята роля бе да съблюдавам за успеха на всеки един проект. WRC2007 не представлява радикална промяна, но включва немалко подобрения в отделните звена на Impreza”, завършва японският специалист.

По време на първите три старта за сезона Subaru WRT участва с версията WRC2006 и спечели точки на всяко едно от състезанията. Успоредно с това новият автомобил бе тестван на макадам в Италия и Испания. И двата екипажа на отбора ще могат да разчитат на Impreza WRC2007 още на рали “Мексико”, а и по време на оставащите дванадесет старта до края на сезона.

Коментари
comments powered by Disqus