Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Инди 500: Победа за Скот Диксън

27.05.2008 13:05
Туит

Новозеландецът Скот Диксън спечели 92-ото издание на 500-те мили на Индианаполис. Той тръгна и финишира на първа позиция, като по този начин върна усмивката на лицето на шефа на своя тим Чип Ганаси.

В края на миналия сезон Диксън загуби титлата в предпоследния завой на последната обиколка, когато му свърши горивото. Разочарованието за него бе голямо, а Ганаси не можеше да си прости грешката, която неговите механици допуснаха с пресмятането на останалото в резервоара гориво. Началото на сезона започна добре, но въпреки че доминира във всяка една от трите надпревари на овал преди Инди, Скот успя да спечели само в Хомстед. Пилотите на Ганаси в НАСКАР не се представяха добре и това си пролича на настроението на шефа, който дори даде ултиматум на подчинените си да подобрят представянето си. Чип обаче нямаше какво да каже на Диксън и Дан Уелдън, които взеха първите две места на старта на Инди 500 по време на квалификациите. Всъщност двамата бяха сред най-бързите през целия месец и очаквано доминираха в състезанието.

На старта поведе Скот, но бързо бе изпреварен от своя съотборник. Съекипниците си устроиха впечатляваща битка за лидерската позиция, която няколко пъти сменя своя притежател в първата част от надпреварата. Във втората обаче Уелдън не случи на добри гуми и това го отпрати назад в класирането и той завърши 12-ти. Към средата на дистанцията от 500 мили Тони Канан в рамките само на две обиколки изпревари първо Уелдън, а след това и Диксън и поведе. Малко по-късно влезе в трафик от изостанали пилоти и Скот си върна лидерството, а от суматохата се възползва и Марко Андрети, който нахално се пъхна от вътрешната страна на Канан на влизането в третия завой. Тони обаче едва удържа автомобила си и бе принуден за отиде в мръсната част на трасето само и само да избегне удар с друг болид. Бразилецът обаче се подхлъзна и за нещастие на него налетя Сара Фишер и състезанието за двамата приключи.

Междувременно третото поколение Андрети намери своя път до лидерската позиция. Марко поведе в 122-ия тур и остана водач до поредното рестартиране в 139-ата обиколка, когато Диксън го “издуха” от пътя си. Превъзходството на подготвената от екипа на Ганаси кола Dallara Honda бе очевидно и малцина можеха да се противопоставят на новозеландеца. В решетката имаше общо 11 новобранци и това бе една от предпоставките за много прекъсвания – общо 8 за 69 обиколки. След края на последото бразилецът Витор Мейра направи почти невъзможна маневра. На старт финалната права той бе трети зад Андрети и Диксън, но първо се шмугна от вътрешната страна на Марко, а след това на влизането в първия завой смело атакува от външната страна Скот и го изпревари. Определено Мейра имаше скорост в своя болид и изглеждаше, че той ще се бори за първата си победа в Индикар, при това в най-престижното състезание от календара.

Не така мислеше обаче Диксън, който търпеливо изчакваше своя момент 12 обиколки и в 172-ия тур направи последното си изпреварване с което си върна лидерството. От тук до финала интригата бе кои ще са пилотите на местата зад него, тъй като Скоти бе недостижим напред с преднина от почти секунда. Марко изпревари лесно Елио Кастро-Невес, но въпреки че опита всичко не успя да мине пред Мейра. Пети завърши доведения син на собственика на пистата Тони Джордж – Ед Карпентър, а шести Райън Хънтър-Рей, който с прекрасното си каране заслужи званието “Новак на годината”. Даника Патрик направи поредната глупост в питлейна и се сблъска с Райън Бриско и отпадна 29 обиколки преди финала. Джъстин Уилсън се завъртя на излизане от първия завой, Греъм Рейхъл на излизане от 4-ия, а Енрике Бернолди завърши в обиколката на победитела на 15-та позиция.

Повече подробности за състезанието ще намерите в новия брой 6 на auto motor und sport.

Коментари
comments powered by Disqus