Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Индикар: Футуристично бъдеще

12.02.2010 07:55
Туит

DeltaWing представи радикално нова концепция на бъдещия автомобил в сериите Индикар, който може да се появи по пистите в Северна Америка през 2012 г.

Новата компания е един от четирите конструктори, представили свои разработки за бъдещия дизайн на автомобилите в Индикар. Останалите са настоящия доставчик на шасита Dallarа, както и бившите конструктори, доставяли шасита в сериите CART – Lola и Swift.

Програмата на DeltaWing коренно се различава от всички досегашни новаторски идеи за това как би могъл да изглежда един спортен болид на бъдещето. На пръв поглед той наподобява старите автомобили, подготвени специално за поставяне на рекорди за най-висока скорост, състезавали се през 50-те и 60-те години на миналия век на пресъхналото солено езеро в Боневил.

Проектът на DeltaWing е подкрепян от по-голямата част от собствениците на отбори в Индикар, а дизайнерът създал причудливия болид, е бившия шеф дизайнер на Lola Бен Боулби, който в момента работи за отбора на Чип Ганаси. Един от най-уважаваните дизайнери определи своя автомобил като изключително евтин, лесен за настройки и управление, с голям потенциал за развитие и радикално различен, с което би привлякъл вниманието на автомобилната общественост към себе си.

Концепцията на DeltaWing ще позволява на пилотите да се състезават много близо един до друг. Липсата на спойлери пък ще позволи автомобилите да се доближават един зад друг, тъй като турболенциите зад движещия се отпред болид ще са многократно по-слаби, отколкото са при сегашните състезателни коли. Макар и с малка ширина на предната ос, според Боулби автомобилът ще завива лесно и това няма да е проблем дори за тесните улични трасета като това в Торонто например.

Друга радикална идея на създателите на концептуалната машина, е че в нея могат лесно да се вграждат двигатели с различен дизайн и архитектура. По-важното е, че според вижданията на DeltaWing в бъдеще трябва да се заложи на коренно различна стратегия при определянето на правилата за двигателите. Боулби твърди, че технологията е вече достатъчно напреднала, за да позволи единственото ограничение при двигателите да бъде скоростта на подаване на горивото, а не работния обем, архитектурата или налягането в турбо компресора.

Създателите на футуристичния болид са категорични, че той с лекота би достигнал максимална скорост от 380 км/ч, при това с двигател, чиято мощност е около 300 к.с. или половината от тази на сегашните мотори на единствения доставчик за сериите Индикар – Honda.

DeltaWing обаче не възнамерява да бъде доставчик на шасита за Индикар – идеята е това да бъде основата на бъдещия автомобил, който различни производители ще могат да го конструират и след това да го предоставят на отборите. Така отново ще има повече от един доставчик на шасита, каквото е желанието на по-голямата част от феновете и собствениците на отбори.

Първият работещ прототип ще бъде готов за тестови изпитания в началото на месец август.

Текст: Десислав Григоров

Коментари
comments powered by Disqus