Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Индикар: Преди началото на сезона ЧАСТ 1

11.03.2010 09:56
Туит

Сериите Индикар, подобно на Формула 1, започват новия си сезон тази неделя на 14 март. За първи път от десет години пилотите на Индикар ще се състезават в Бразилия, където е първият старт за сезона – по улиците на Сао Пауло.

Зимната пауза за Индикар продължи прекалено дълго – повече от пет месеца. През това време станаха някои значителни промени, като за най-интересните ви информирахме своевременно. Такива бяха оттеглянето на Тони Джордж като член на борда на директорите на пистата „Индианаполис”, ангажирането на нов главен изпълнителен директор на Индикар в лицето на Ранди Бернар, както и революционното предложение за промяна на дизайна на автомобилите в северноамериканския братовчед на Формула 1.

Пред прага на сезон 2010 ще се постарая накратко да представя по-важните промени по отбори, които настъпиха за изминалите пет месеца. Разбира се, започвам с шампионския тим на Чип Ганаси, но подредбата след това със сигурност няма да отразява сегашното разпределение на силите в Индикар. Най-малкото, защото се очакват известни размествания на пластовете.

Chip Ganassi Racing

Шампионското дуо Дарио Франкити и Скот Диксън ще са основните кандидати за титлата и през тази година. През миналата стратегията помогна на Франкити да надделее над Диксън и да спечели втората си титла. Двамата пилоти са пределно мотивирани за трети успех, който ще ги изравни със Сам Хорниш, който вече се състезава в NASCAR и не мисли за завръщане в Индикар. Предимството на Дарио и Скот е, че имат чудесни взаимоотношение, техническият екип на тима е на висота и единственото, от което имат нужда, е късмет. Именно той липсваше на Диксън в началото на миналия сезон и му изигра лоша шега в края на шампионата. Дългогодишният опит на съотборниците и липсата на тайни помежду им е рецепта за успех, която доказа своята ефективност през 2009 г. и със сигурност ще бъде приложена отново.

Penske Racing

„Капитанът” Роджър Пенске не е започвал сезон с трима титулярни пилоти от 1994 година. Тогава обаче неговият супер тим бе страшилище за останалите конкуренти и в края на годината Ал Ънсър-джуниър, Емерсон Фитипалди и Пол Трейси завършиха на първите три места в крайното класиране. 16 години по-късно армадата на Пенске се състои от трикратния победител в „Индианаполис 500” Елио Кастро-Невес, претендента за титлата от миналата година Райън Бриско и талантливия му сънародник от Австралия Уил Пауър. Елио вече има десет сезона в тима на Пенске и по този показател пред него е единствено легендата Рик Миърс. Последният го изпреварва и по титли от „Инди 500” – има четири, докато бразилецът се надява този сезон да успее да се изравни с него. Кастро-Невес имаше трудна 2009 г. и можеше и да не се радва на собствената си свобода, но успя да се измъкне чист от процеса срещу него за укриване на данъци. Единственото, което все още убягва на харизматичния Елио, е титлата, въпреки че Penske Racing винаги е бил един от най-силните отбори. Може би това ще е годината на Паяка, но може и да е преломът, след който ще трябва да мисли за своето оттегляне.

Бриско показа израстване през 2009 г. и през тази отново ще е сред фаворитите за титлата. Той бе постоянен в овалните състезания, силен на останалите писти и уверен в битката с дуото на Чип Ганаси. Вътрешната конкуренция, която ще срещне тази година в лицето на амбициозния Пауър и опитния Кастро-Невес, ще е не по-малка от тази на Франкити и Диксън. Повечето специалисти сочат именно Бриско като най-вероятния фаворит за титлата от триото на Penske Racing, но аз съм склонен да заложа повече на Пауър. Уил бе резервен пилот през 2009 г. и кара само в няколко състезания, но в Едмънтън разкри истинския си потенциал и стана един от малцината в Индикар през последните 30 години печелил състезание като пилот с ограничена програма през сезона. 2010 е годината, в която той трябва да оправдае доверието на „Капитана” и вярвам, че Уил ще успее в това си начинание.

Andretti Autosport

Супертимът от преди 5-6 години през миналия сезон бе вън от играта на големите и остана без победа за първи път от създаването си. Липсата на опит и ограниченията в тестовете не могат да се компенсират от вездесъщия Тони Канан. Шампионът от 2004 г. сякаш не приличаше на себе си през 2009 г., но причината за това със сигурност не е една. Първо бе катастрофата в Индианаполис, а след това дойдоха и главоболията с развода му. На фона на това Тони помагаше с настройките на тримата си съотборници, но няма как да кара автомобилите на Даника Патрик, Марко Андрети и Хидеки Муто във всяка една свободна тренировка.

През 2010 г. в тима вече е Райън Хънтър-Рей, който поне засега ще кара само в шест състезания, но е твърде възможно сезонът му да е пълен. Той бе „виновникът”, заради когото компанията за производство на дрехи IZOD реши да инвестира над 60 млн. долара и да стане генерален спонсор на сериите Индикар. IZOD са личен спонсор на Хънтър-Рей, но освен с финансови средства, той ще бъде много полезен за отбора с опита, който има и в това отношение ще облекчи задачата на Канан.

Даника Патрик започна сезона като пилот в тима на Дейл Ърнхард-джуниър във втората дивизия на NASCAR и изглежда бъдещето й е там. Въпреки това тя подписа за още две години с тима на Майкъл Андрети, който през миналата година бе нейн тим мениджър и това сътрудничество бе в основата на най-добрия й сезон в Индикар до сега. Майк вече е едноличен собственик на отбора и вече сам взима всяко решение в тима. Точно поради тази причина г-жа Патрик реши да остане с отбора, с който спечели единствената си засега победа в Индикар. Дали обаче карането на два коренно различни автомобила ще се отрази отрицателно на представянето на Даника ще разберем съвсем скоро. Не очаквайте обаче тя да спечели на обикновена писта – просто й липсват достатъчно пилотски качества за това. На овалите е друго нещо, но и там ще й е много трудно дори да намери място сред първите трима на финала.

Марко Андрети показа израстване на овалните състезания през миналия сезон и нищо чудно през този да спечели втората си победа именно на някой от тях. Проблемът на третото поколение състезател е липсата на достатъчно тестови километри, които се отразяват не само на него, но и на останалите млади пилоти в сериите.

(очаквайте продължение)
Текст: Десислав Григоров

Коментари
comments powered by Disqus