Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Индикар: Преди началото на сезона ЧАСТ 2

12.03.2010 09:34
Туит

Сериите Индикар, подобно на Формула 1 започват новия си сезон тази неделя на 14 март. За първи път от десет години насам пилотите на Индикар ще се състезават в Бразилия, където е първият старт за сезона – по улиците на Сао Пауло.

Продължаваме с прегледа на промените, които настъпиха в отборите за сезон 2010 в Индикар.

KV Racing Technology

През миналата година тимът на Джими Васър и единия от бившите собственици на сериите ChampCar Кевин Калковен бе силен, но когато за отбора кара само един състезател, е трудно той да намери верния път и да прогресира. Участието на един от най-популярните пилоти - Пол Трейси, в няколко старта бе в огромна помощ на екипа, но епизодичното появяване на „Канадската лисица” не бе достатъчно. Израстването на Марио Мораеш е забележимо и подиумът на овала в Чикаголенд бе венец на усилията в най-трудната година на младия бразилец. Кончината на баща му по средата на сезона сякаш го мотивира за още по-големи успехи, а несигурността за сезон 2010 до последно тегнеше пред талантливия Мораеш. Той бе обявен като трети пилот два дни преди началото на свободните тренировки на състезанието в Сао Пауло, но пък договорът му е за цял сезон. Опитът който има с екипа, ще е от изключително значение, а силните съотборници в лицето на Ернесто Визо и бившия пилот от Формула 1 Такума Сато могат да му повлияят положително. Друг важен фактор е привличането в KV Racing Technology на инженера Бил Папас, който с Джъстин Уилсън направи чудеса през 2009 г. със скромния тим на Дейл Койн.

Не е изключен и обратния ефект, но надеждите на Калковен и Васър са, че с трима силни пилоти ще съумеят да се доближат още повече до водещите тимове на Роджър Пенске и Чип Ганаси. Сато демонстрира своя безспорен талант на предсезонните тестове в Алабама и ако не допуска много новобрански грешки, ще бъде почти сигурен носител на званието „Новак на годината”. На свой ред Визо изкара два силно контрастни сезона с HVM Racing – първият бе белязан от безконечни катастрофи, а във втория венецуелецът завършваше всяко състезание, но бе далеч от челото. Сега Ернесто има силен отбор зад гърба си, няма да е единствен пилот и получава възможността да покаже целия си блясък, който имаше преди няколко години докато караше в сериите GP2.

Dreyer & Reinbold Racing

Другият отбор, който се очаква този сезон сериозно да обърка плановете на Ганаси и Пенске, е Dreyer & Reinbold Racing. Роби Бул и Денис Рейнболд запазиха Майк Конуей и привлякоха Джъстин Уилсън. Двамата британци са изключително опитни пилоти и ако някой може да обърка сметките на супертимовете, това са те. Миналата година единствено Уилсън успя да вземе победа от доминаторите – Chip Ganassi Racing и Penske Racing, при това с далеч по-скромния Dale Coyne Racing. На практика Джъстин нееднократно е доказвал своя талант и че е един от най-силните пилоти на обикновени писти. Със сигурност е по силите му да се пребори за още една или две този сезон, а защо не и за някой и друг подиум на овално трасе, след като през миналата година с автомобил на този отбор дори Милка Дъно се представяше сносно на трасета само с леви завои.

Конуей опита късмета си на следсезонните тестове на Формула 1, но европейската му авантюра приключи няколко дни по-късно, когато бе обявено че остава при Бул и Рейнболд и през 2010 г. Миналият сезон бе труден за англичанина, допусна няколко грешки, но и показа че неслучайно бе в челото на сериите GP2 през 2008 г. Сега го чака трудната задача да се опита да не изостава много от своя нов и много по-силен съотборник. По-нататък през сезона вероятно в отделни състезания като трети пилот ще се включи Томас Шектър, но на този етап южноафриканецът не успя да събере бюджет. Освен това силата му е в овалните надпревари, а на обикновените писти ще изглежда още по-слаб, отколкото е в действителност, в компанията на Уилсън и Конуей.

Newman/Haas/Lanigan Racing

Мястото на Newman/Haas/Lanigan Racing не би било толкова назад в прегледа на отборите преди началото на сезон 2010, но реалностите към днешна дата са такива. Да ме прощава новият и единствен пилот на екипа – Хидеки Муто, но едва ли ще е по силите му да се бори за място в първата петица дори със славен отбор като този. Великото минало на тима сякаш вече е забравено и той се превръща в средняк, едва кърпещ бюджета си с парите на Formula Dream и Panasonic, които носи Муто със себе си. От тима си тръгва Греъм Рейхъл – безспорно най-талантливият млад американски пилот, който е бъдещето на Индикар. До средата на януари шефовете на тима таеха надежди, че McDonald`s ще продължат спонсорския си договор със сина на трикратния шампион на Индикар Боби Рейхъл, но това не се случи. Провалиха се (поне на този етап) и плановете за общо бъдеще с британеца Алекс Лойд, което оставя Newman/Haas/Lanigan Racing само с един пилот. Тежката задача тинът да се опита да остане поне в златната среда е върху плещите на симпатичния японец Муто, но свикнал с помощта на Тони Канан в настройването на състезателен автомобил, едва ли ще му е лесно този сезон.

(очаквайте продължение)
Текст: Десислав Григоров

Коментари
comments powered by Disqus