Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Индикар: Преди началото на сезона ЧАСТ 3

15.03.2010 07:22
Туит
Индикар: Преди началото на сезона ЧАСТ 3

Сериите Индикар, подобно на Формула 1 започват новия си сезон тази на 14 март. За първи път от десет години пилотите на Индикар ще се състезават в Бразилия, където е първият старт за сезона – по улиците на Сао Пауло.

Продължаваме с прегледа на промените, които настъпиха в отборите за сезон 2010 в Индикар.

Dale Coyne Racing

През миналата година Бил Папас и Джъстин Уилсън донесоха първата победа за скромния тим на Дейл Койн, който е в сериите повече от 25 години. През цялото това време отборът е в дъното на класирането, без претенции за нещо повече от слабак, който попълва решетката. От него обаче са започнали кариерата си много именити пилоти, а други са се състезавали за този тим в последните години на сериите CART, когато Дейл Койн подслоняваше талантливи пилоти като Ориол Сервиа, Кристиано да Мата и Бруно Жункуейра. Първият си старт в Индикар Пол Трейси записва именно с Dale Coyne Racing преди две десетилетия.

През зимата Уилсън и спонсора Z-Line напуснаха отбора в посока отбора на Роби Бул и Денис Рейнболд, а Папас подсили KV Racing. Така Койн отново си припомни годините, когато подслоняваше платежоспособни пилоти, но със съмнителни пилотски качества. Такава е венецуелката Милка Дъно, която е реална опасност за колегите си на обикновени писти, но на овалите се справя що-годе сносно. С парите на CITGO, 37-годишната дама си осигури мястото за целия сезон, който ще е първият й пълен в сериите Индикар, въпреки че кара с ограничена програма от 2007 г. Второто място в отбора за първия старт бе дадено на британеца Алекс Лойд, но аспирации към това място имат и други желаещи, като младият американец Ар Джей Хилдебранд. Тук въпросът се свежда до това кой колко пари ще донесе на собственика, а не с какъв талант разполага.

HVM Racing

След две години в тима на Кейт Уигинс, Ернесто Визо потърси ново предизвикателство. Тимът бе смятан за един от най-добрите след обединяването на двете серии преди две години, но сега е по-скоро към задната част на таблицата. Бялата лястовица, която може да промени всичко това се нарича Симона де Силвестро. Младата 21-годишна швейцарка притежава безспорен талант и през миналата година за малко да спечели титлата в сериите Формула Атлантик, но катастрофира в последното състезания. Иначе е номер едно по победи, полпозишъни и водени обиколки. Даника Патрик също изкара две години в този шампионат, но бе много далеч от лидерите, въпреки че по нейно време тези серии бяха далеч по-слаби като ниво. Симона впечатли с доброто си темпо на зимните тестове и определено ще е основният съперник на Такума Сато за званието „Новак на годината”.

Panther Racing

Доминиращият преди години отбор на Джон Барнс е много далеч от победите от времето, когато за тима караше Сам Хорниш. Миналата година Дан Уелдън бе бледа сянка на себе си и едва в края на сезона започна да дава признаци, че има желание да се състезава. Преди началото на сезон 2010 той твърдеше, че това е годината на неговия възход, но дали ще е така за пилотът с усмивка за 40 000 долара (толкова плати преди три години Чип Ганаси на стоматолога на Уелдън, за да му оправи зъбите), не се знае. Все пак британецът демонстрира ниво в Алабама, но дали отново ще може да спечели на любимите му овали с дължина от 1,5 мили, предстои да разберем в следващите месеци.

A. J. Foyt Enterprises

Легендата Ей Джей Фойт вече навърши 75 години, но все още е в спорта и присъства на повечето стартове. Отборът му не е печелил от 2002 г., когато Айртон Даре успя приятно да изненада придричивият тексасец. На тази възраст обаче дори Фойт е вече по-усмихнат и великодушен. Вярата, която има във Витор Мейра е достойна за уважение, още повече, че бразилецът пропусна по-голямата част от миналия сезон. Мейра е любимец на всички фенове заради отдадеността си на спорта и решимостта, с която се бори до последно и на всяка цена. Само поради едната случайност все още не е спечелил състезание след осем години в Индикар, но точно той може да се окаже следващият пилот след своя сънародник Даре дарил Фойт с победа. Шансовете на Мейра са най-големи на обикновените писти, където бразилецът е сред най-бързите, дори с кола на A. J. Foyt Enterprises.

Conquest Racing

Миналата година отборът започна на магия и по същия начин завърши сезона. След нелепата катастрофа на Нелсон Филип преди надпреварата на Сиърс Пойнт, когато французинът бе блъснат от Уил Пауър, повече не чухме новини за уж подписания договор за 2010 г. с талантливият европейски пилот. Тази година пилот на тима е бразилският новак Марио Романчини, от когото очакванията са за добро представяне на обикновени писти. Място в първата десятка би било равностойно на победа за младият Марио.

De Ferran Luczo Dragon Racing

Най-малкият син на Роджър Пенске реши да не разчита на баща си, за да получи възможност да участва в Индикар и си направи свой тим. В тежката инокомическа обстановка обаче се наложи да обедини усилията си с тези на Жил де Феран. Бившият шеф на тима на Honda във Формула 1 имаше огромното желание да премести своя тим от американските серии Льо Ман в Индикар, но така и не успя да намери спонсори, за да привлече Такима Сато или Симон Пегано. С присъединяването на Жил, тимът освен ново име получава и безценна помощ от мениджър и опитен бивш пилот в лицето на бразилеца. Със сигурност това ще е от помощ, както на останалите съдружници в отбора, така и на младия Рафаел Матос през втория му сезон в сериите. Тимът ще има и втори пилот – ветерана Дейви Хамилтън за „500-те мили на Индианаполис” и овала в Тексас. Именно там Дейви катастрофира тежко през 2001 г. и едва не загуби краката си. След 46 операции той не само, че отново може да ходи, но и се върна на пистата през 2007 г. Освен тези два старта, Хамилтън ще участва и в поне още един старт на овална писта, който предстои да бъде уточнен по-късно.

Sarah Fisher Racing

Сара Фишър успя да намери спонсори за своя малък тим не само за себе си, но и за втори пилот в лицето на Джей Хауърд през 2010 г. Британецът ще кара в пет старта, докато Сара ще се състезава в седем състезания. Всъщност тя трябваше да кара във втория и третия старт от сезона – на пистата „Барбър” в Алабама и в Гран при на Лонг Бийч, но отстъпва мястото си на останалия без отбор млад американски талант Греъм Рейхъл. С това дребничката и вечно усмихната Фишър спечели симпатиите и на последните фенове на Индикар, които имаха резерви по отношение на нея. Така Греъм ще има възможността да седне в едно от двете нови шасита, които италианският производител Dallara направи през миналата година. То бе подарено на Сара за рождения й ден миналата есен от нейния спонсор и я трогна до сълзи. Милият подарък е още едно доказателство, че чудесата се случват и в наши дни, стига силно да вярваш в тях. А и да има някой с добро сърце и дълбоки джобове, който да може да си позволи да ги сбъдва.

FAZZT Race Team

Още една мечта стана реалност миналата есен. Алекс Талиани се сдоби със свой собствен отбор, след като не успя да се разбере за финансовата част на договора си с тима на Conquest Racing. Новосформираният FAZZT Race Team ще позволи на Талиани не само да стартира в двата канадски старта – в Едмънтън и Торонто, но и да кара през целия сезон, нещо, което не е правил от години. Канадецът не е забравил как се кара и ни показа на какво е способен миналата година в Торонто, но за съжаление бе лишен от възможността да се бори запобедата. Тази година ще има още много възможности да поправи тази нередност и да спечели втората победа в кариерата си на пилот в Индикар, след тази на пистата „Илкарт Лейк” през 2004 г., когато караше за тима на Rocketsports.

CURB/Agajanian/Team 3G

Един от отборите, които все още са останали от самото начало на създаването на овалните серии на Тони Джордж през 1996 г. е тима на Грег Бек. През годините той претърпя много трансформации, за известно време липсваше, но през миналата година се завърна, при това с пълен сезон. Тази година тимът пропуска първия старт в Сао Пауло, но индикациите идващи от Бек са, че племенникът на Еди Чийвър - Ричард Антинучи ще се върне отново зад волана на автомобила с номер 98. Антинучи бе сред борещите се за титлата в сериите Инди лайтс и определено показа талант миналия сезон на няколкото пистови състезания, в които участва, макар и зад волана на толкова слабо подготвен автомобил, като този на Грег Бек.

Текст: Десислав Григоров

Коментари
comments powered by Disqus