На Конкурса за елегантност в Калифорния дебютира ретро моделът Infiniti Prototype 9
Премиум марката INFINITI представи елегантен електрически ретро роудстър на Конкурса за автомобилна елегантност в Пебъл Бийч, Калифорния, САЩ. Автомобилът е с открити колела в духа на състезателните болиди, и носи означението Prototype 9. Той представлява тържество на изобретателността и майсторството, олицетворени във формата на състезателна кола от 40-те години на миналия век.
Prototype 9 е емблематичен за духа и страстта на INFINITI към дизайна. От скромното начало като скици до динамичния прототип, представен в Пебъл Бийч, Prototype 9 е изцяло създаден в свободното време на отдаден екип от дизайнери и инженери от цялата корпорация, част от която е INFINITI.
Автомобилът се задвижва от прототипен електромотор и батерии. Тези елементи от бъдещето контрастират ефектно на традиционните материали и техники, приложени при създаването на Prototype 9, включително панелите по каросерията, ръчно ковани от екип японски майстори такуми.
Prototype 9 е вдъхновен от изгрева на японския моторен спорт и създадения специално за състезания Prince R380, който също ще присъства по време на Седмицата на скоростта в Монтерей и в клуба Куейл. R380 неколкократно чупи рекордите за скорост през 1965 преди да запише победа в Гран при на Япония през 1966 г на пистата „Фуджи“. Prince Motor Company се смята за първия японски производител на премиум автомобили и наследството му може да се проследи до актуалната гама от модели на INFINITI. Всъщност болидът, който ще бъде показан в Куейл, е конкретният екземпляр, спечелил Гран при на Япония през 1966, за който се смята, че вероятно е последният оцелял R380.
Актуалните модели от портфолиото на INFINITI се придържат към означенията Q и QX, но Prototype 9 представлява нещо различно. С мисъл за произхода на фирмата, цифрата 9 на японски се произнася „кю“ – подобно на английското произношение на буквата Q, която се използва във всички серийни модели на марката.
Prototype 9: Дизайнерите си представят, „какво би станало, ако…?“
Началната точка, за да бъде създаден Prototype 9, беше концептуална скица: интерпретация на състезателен автомобил INFINITI, вдъхновен от роудстърите и самолетите на онази епоха, но изпълнен със съвременни материали и модерни технологии. От този момент изпълнението на Prototype 9 от листа до реалността стана неизбежно.
Главният дизайнер Алфонсо Албаиса създава скица на колата с плавни линии и вдъхновена от въздухоплаването каросерия, изградена от цяло парче метал. Първоначално споделя идеята си само с най-близките колеги, но тя скоро се разпростира сред дизайнерския екип, като някои от членовете му страстно настояват колата да бъде създадена. Получава се ефектът на доминото – всеки, който вижда скиците, чувства, че колата заслужава повече от живот на чертожната дъска.
Все повече дизайнери от студиото на INFINITI В Ацуги, Япония, започват да допринасят със собствени идеи за формите, дизайна и материалите, които могат да се използват за различни елементи, като кокпита, например. В преследване на страстта към красивия автомобилен дизайн, екипът придвижва проекта на следващия етап – във физическия свят.
Возилото се прехвърля от дизайнерските скици към модел от глина. Скоро се появява и в реален размер. Макар и пазен в строга тайна, хората от целия концерн вече са наясно, че в дизайнерския център на INFINITI се случва нещо по-различно.
След като производственият екип се включва, моделът тайно е пренесен от дизайнерското студио в Ацуги до центъра за изследвания в Опама близо до Йокохама, където колата би могла да бъде конструирана на спокойствие. С нея се заема екип от традиционни майстори такуми – те ще създадат вдъхновен от моторните спортове и въздухоплаването състезател.
Решен в каросерия от цял лист метал, Prototype 9 е резултат от неуморни часове на внимателна работа. Каросериите на серийните модели на INFINITI се характеризират с методи по пресоване, които позволяват създаването на остри извивки и гладки повърхности. Далече от производствените линии този проект, изграден изцяло в извънработна атмосфера, се придържа към по-традиционни методи.
Изящната каросерия на Prototype 9 е изградена от стоманени панели, поставени върху стоманена рама. Детайлите са изчукани от майсторите такуми, като са запазени ключовите за всеки автомобил INFINITI елементи, като решетката с двойна арка, „хрилете на акула“ зад предните колела, мускулестия преден капак и острите линии, които се простират от предницата назад.
Във всяко друго отношение колата е гордо вдъхновена от далечните епохи на въздухоплаването. Prototype 9 се отличава с гладките си аеродинамични повърхности, дългото торпедо, късите надвеси, открития кокпит и изведени извън каросерията колела. 19-инчовите колела с централно захващане и колела с тънки спици дори са обути в подхождащи на епохата състезателни гуми.
Кокпитът по нищо не отстъпва на изисканата и дизайнерски изпипана каросерия. Вътрешността се придържа към стремежа за подчертаване на силата на човешкото присъствие с изцяло ръчно изработените детайли.
Проникновеният и фокусиран кокпит е резултат от преплитането на два японски подхода в ръчните занаяти – “митате” и “шитате”. „Митате“ се свързва с изкуството за подреждането и събирането заедно на възможно най-добрите материали. „Шитате“ е желанието избраните материали да се обработят по възможно най-майсторския начин.
С внимание към детайла и покритието за тапицериите е използвана черна кожа с контрастни червени шевове, придържаща се към стила на едноместните състезателни автомобили от епохата. Ненатрапчиви японски знамена са интегрирани в облегалките за ръцете на дълбоката състезателна седалка.
В интериора шофьорът няма да бъде разсейван от излишни детайли. Воланът се върти около централна главина от алуминий. Тъй като основната идея е шофирането, в кабината на Prototype 9 няма излишни елементи.
Електрически мотор, който не е използван в сериен модел
Prototype 9 е първият модел на INFINITI с електрическо задвижване. То се състои от 30-киловатчасова батерия, която си партнира с електромотор от ново поколение. Той все още не е вграждан в производствен модел.
Електромоторът произвежда 148 к.с. и 320 Нм, които задвижват задните колела през едностепенна скоростна кутия. Максималната скорост на Prototype 9 е 170 км/ч, а ускорението до 100 км/ч се осъществява за 5,5 секунди, като батерията би могла да издържи 20 минути при сериозно пистово натоварване.